Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle løse ender med afslutning af 2014 bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu skal jeg få afsluttet bogføring for 2014 -og har nogle løse ender. Dinero og første gang jeg gør dette. Så jeg er i tvivl med nogle ting...

Håber nogen kan hjælpe :)

1) Jeg har haft en kunde i 2014 som åbenbart har ikke tænkt sig at betale sin faktura. Hvad gør jeg? Må jeg slette fakturaen (og Dinero finder ud af resten for mig?)?

2) Jeg har nogle fakturaer som jeg har lavet i december, men skal først betales i februar og marts. Kan jeg godt afsluttet 2014 på trods af dette?

3) Jeg betaler kontingent en gang om året til Dansk Psykoterapeutforening - jeg er bl.a. psykoterapeut og en del af min virksomhed er psykoterapi - skal det beløb ikke komme ind i bogholderiet? Hvis beløbet betaltes i februar men jeg oprettede virksomheden i juni samme år - kommer det med i bogholderi?

4) Jeg glemte mit personlige kreditkort den anden dag ( i den forkerte taske) og måtte betale noget personligt med mit virksomhedskort :/Jeg overførte så beløbet fra mine personlige bankkonto til virksomhedskontoen....men er så helt blank med hvordan jeg skal bogføre det hele. Nogen som kan hjælpe?

På forhånd tak

Sif Sveinsdottir

Nybegynder i bogholderi ;) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - ikke bare slette - tabet skal være konstateret og rykket for i tilstrækkeligt omfang - se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html 

2 Ja - når du får betalting booker du dem som betalt - men indtægt og moms hører til 2014 og du kan også stadigt efterpostere 2014

3 Er DU personlig medlem af foreningen så skal det næppe ind - Er det noget din virksomhed er (opkræves det på CVR nr fremad) så tage det ind med dato i Juni 2014 - men ikke hvis det er noget personligt så minder om A kasse. Lyder dog som noget der skal faktureres din virksomhed

4 går fint i enkeltmands. Du bogfører det først debet mellemregning - privat hævet - modpost bank - og så kredit privat hævet og modpost bank - så kommer banken til at passe med kontoudtog

Samlet måske en fordel at finde en online bogholder der kunne logge ind i dinero + se dine bilag i dropbox, og lige gå 2014 igennem. Du kan har skattereguleringer og andet der skal rettes . prøv evt www.agera.dk for gratis tilbud. Det er ikke så dyrt og ligesom det er godt med proff terrapi hvis psyken driller, så er det smart med en der kan moms og regnskab i begyndelse af ny virksomhed

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige og gode svar :)

Jeg har en revisor - men vil bare forsøge at gøre så meget som jeg kan selv - fordi på den måde lærer jeg jo  - inden han kigger over det hele.

Mvh

Sif Sveinsdottir 

Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  Things in Flow Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Når du skriver:
"2 Ja - når du får betalting booker du dem som betalt - men indtægt og moms hører til 2014 og du kan også stadigt efterpostere 2014"

...betyder det så, at betalingen skal registreres i det nye år (dvs. på årsregnskabet for 2015) eller i det gamle år (dvs. på årsregnskabet for 2014)?

Iøvrigt tak for nogle rigtig gode svar!
:-) 

Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja faktura vil være 2014 og betaling af fakturaen bookes i 2015 - banken skal jo gerne stemme hele tiden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 20
Fra  Things in Flow Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Super – tak for præciseringen!
:-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)