Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit valg af virksomhedsform, øh?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Fra  L Kommunikation Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne starte selvstændig som kommunikationsrådgiver og skal skaffe mig et CVR nummer. Jeg har dog svært ved at se forskellen på en enkeltmandsvirksomhed og MPV. Er der nogen skarpe hoveder, der kan give et bedre svar på forskellen end erst.dk?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Laustsen:

enkeltmandsvirksomhed og MPV. 

Hej Louise,

 

Jeg går ud fra du mener PMV J

 

Men om du skal vælge det ene eller det andet afhænger af hvad du forventer at sælge for årligt!

Årsagen til man har opfundet PMV er at mindre selvstændige virksomheder havde problemer med at få et CVR-nummer uden at enten skulle momsregistreres eller registreres for lønsumsafgift. Så PMV er altså kort sagt en måde at få et cvr-nummer på uden at skulle registreres for moms eller lønsum.

Fordelene med PMV, er at du kun skal indberette til skat en gang årligt, nemlig på din selvangivelse. En enkeltmandsvirksomhed som er momsregistreret skal første år som minimum også indberette moms hvert kvartal.

 

Pligten til at blive momsregistreret ligger ved en årlig omsætning på 50.000 kr., så hvis du ved/forventer at ligge under denne grænse kan du nøjes med at registrere dig som PMV, modsat hvis du er over skal du registrere dig om enkeltmandsvirksomhed. 

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Fra  L Kommunikation Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Ja naturligvis PMV 😉
Mange tak for et godt svar. Det blev jeg klogere af.

Vh
Louise.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

se evt mere om PMV - men det du skal igang med er vel noget som du kan forvente at omsætte over 50.000 kr i  på 12 mdr - og de 50.000 er på forventning - ikke noget med først 50.000 på 8 mdr og så registrere og nye 70000 de næste måneder for så kan du få moms og bod på de første 50.000 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html  

Det at du skal indberette moms er ikke i sig selv noget større besvær så mener du at du rammer 50.000 inden for 12 mdr så registrer

se også her om valg mellem personlig virksomhed eller selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 17
Fra  L Kommunikation Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Du har ret. Jeg ønsker naturligvis at tjene mere end 50.000 på et år. Tak for dit svar. Med venlig hilsen Louise

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)