Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gademusikere i Malaga

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer alle! Jeg har de sidste 25 år spillet for det festlige danske folk i diverse forsamlingshuse, hoteller, kroer mm. En gang imellem, sådan bare for sjovt og for at komme lidt ud af min "sikkerhedszone" spiller jeg på strøget i København sammen med en ven. Jeg ville gerne høre om nogle ved lidt om forholdene omkring gademusik i Malaga midtby.Er det tilladt og i så fald skal man så søge om tilladelse, eller ser de igennem fingre, som er tilfældet i København? Jeg har tit set forskellig underholdning i gaderne i Malaga, men husker ikke at have hørt musik. Jeg er forberedt på at der nok ikke er så mange der ved noget om det, men alligevel, på forhånd tak! venlig hilsen Bjarne.

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg husker faktisk ikke lige, hvordan det ser ud i Malaga, men i masser af andre byer i Sydspanien kommer der tit musikere af varierende kvalitet forbi uden for fortovsrestauranterne - og også ofte inde på restauranterne. 

Det er mit indtryk, at de tjener forholdsvis godt. Måske ca. 20 Euro for et par numre eller tre.

Det er også mit indtryk, at det er restauranterne, der skal acceptere, at andre driver virksomhed på deres matrikel.

Jeg har selv haft samme tanke - jeg har også tidligere spillet på gaden. Hvis jeg skulle i gang, ville jeg starte med at spørge på min ydnlingsrestaurant.

Hvis det er afgørende, at det er på gaden, ville jeg spørge hos det lokale politi - det vil jo i givet fald være dem, der skal få dig til at holde op med at spille, så de bør vide, hvor du skal spørge.

Vær forberedt på, at der i Spanien kan være en vis modstand mod udlændinge, som vil ind og konkurrere med lokale. Dette gælder - efter hvad jeg har hørt - både i erhvervslivet og i embedsværket.

Skynd dig derned - vejret er væsentligt bedre end her.

Venlig hilsen

Hans

(som kom tilbage til Danmark i lørdags) 

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans! Tak for svar. Det kan godt ligne samme situation som er gældende i KBH. Jeg har endda oplevet at resturanterne kommer med kaffe til musikken (hvis de er gode) Jeg vil på et tidspunkt starte en (fysisk) forretning øst for Malaga og vil også prøve at se om jeg evt. kunne lave musik ved side af som jeg gør herhjemme, men det er ikke det det står og falder på, men det er altid fedt at have flere strenge at spille på :-) Jeg vil prøve i nærmeste fremtid at tage en prøvetur derned og se hvad der sker. Venligst Bjarne (som kom hjem derfra i sidste uge :-)

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Jørgensen:
Venligst Bjarne (som kom hjem derfra i sidste uge :-)

Aha - du er måske én af de dansktalende, som vi har hørt :-)

Hvor holder du til øst for Malaga - og hvilken butik vil du starte?

Hans

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

He! Nej! Jeg har ikke spillet der endnu :-)

Jeg holder som regel til vest for Malaga, men i sidste uge var jeg omkring Nerja, Frigiliana og nogle andre byer, men mest er jeg i bjergene.

Jeg vil starte, når tiden er inde, en Outdoor shop med mellem kvalitets varer, bedre end marked varer og billigere end specialforretningerne, samt det der er brug for præcist hvor jeg agter at starte forretningen. Altså ingen overnatnings ting, men dagsvandrings grej.

Jeg bruger alt min fritid i Italien og Spanien til at vandre i Bjergene og har efterhånden fået en del erfaringer på hvad der virker og specielt hvad der ikke gør :-)

Venligst Bjarne

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Jørgensen:
i sidste uge var jeg omkring Nerja, Frigiliana og nogle andre byer, men mest er jeg i bjergene

Vi skal vist lige holde kontakten.

Jeg kommer igen og igen til Nerja-området.
Er lige kommet hjem fra fire uger i et hus på landet ved Playa del Canuelas øst for Maro - og jeg er også temmelig begejstret for bjergene og vandet dér.

Hans 

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej! Jeg var også i Maro i sidste uge og var med (tilskuer) til byfesten i 2 dage, vidunderlig oplevelse.

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra København
Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Jeg har boet i Malaga et par år, og jeg ser masser af musik i gaderne.

Jeg har aldrig set nogen blive smidt væk - bortset fra en enkelt gang, og det var vist bare en irriteret butiksejer.

Her er en god blanding af spaniere og udlændinge - herunder et par danskere. Og udvalget af musik strækker sig fra guitar over opera til marchbands. Mit gæt er at man måske officielt bør have en tilladelse, men at et evt. sådant system ikke bruges. Spanierne er som regel glade nok for lidt musik i gaden :-)

Området omkring Malaga er jo helt fantastisk - jeg er også selv fan af Frigiliana, men Maro har jeg til gode (har dog lige skrevet artikler om Andalusiens og Nerjas bedste strande, og der er Maro højt på listen!).

Sig til, hvis der er andet, jeg kan hjælpe med!

Mvh Stine

Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  La Salle Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine!

Det var et meget konkret svar du der gav mig og det var det jeg har ventet på :-)

Kanon skønt at kunne få hjælp på denne måde.

Dit svar giver mig ro omkring musikken og nu ved jeg at jeg kan give mig i kast med 

gaderne i Malaga engang i fremtiden.

Dit forslag til at hjælpe mig med andet siger jeg pænt tak for og benytter mig evt. af det,

"du sidder jo på første række" :-)

Dine artikler! har du evt. link til dem? Jeg læser gladeligt alt jeg kan komme i besiddelse af omkring området.

Tak for dit svar.

Venligst Bjarne 

Musik til det festende folk.

www.festmusikfestmusik.dk 

Fra København
Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Velbekomme :-)

Du siger bare til. Jeg elsker at dele min passion for Spanien med andre!

De fleste af mine artikler ligger på Feriebolig-Spanien.dk: http://www.feriebolig-spanien.dk/artikler/u/stine-halmind 

Hvis der er et bestemt område/emne, du er interesseret i hjælper jeg gerne med at finde det frem.

Mvh

Stine

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)