Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakt mellem to under 18 år og en over?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Fra  www.neutrons.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til at lave en kontrakt mellem mig og mine to partnere. Vi er 2 under 18 år, og som endnu ikke har bevis på at må drive virksomhed, samt en over 18 år. Ham over 18 år, står lige nu som den eneste ejer i CVR- registret, og er egentligt den eneste der reelt papir på at han ejer firmaet. Vi to andre har intet.

Derfor vil vi nu have lavet en kontrakt mellem os tre partnere, som sikrer at vi under 18 år også har papir på at vi ejer en tredjedel af firmaet.

Er der noget man SKAL have med i kontrakten? Jeg vil egnetligt bare gerne have lidt inspiration til hvad sådan en kontrakt skal indeholder, og endnu bedre hvis der var en som havde lavet en lignende kontrakt, som vi kunne bruge til inspiration?

Ellers må i have en god fortsat Søndag også glæder jeg mig til at høre fra jer!

Daniel Johannesen 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Fra  www.neutrons.dk Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et IVS :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I kunne sagtens stå som ejere i et IVS., Derimod må I der er under 18 år ikke være i selskabets ledelse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en overdragelsesaftale. Jeg har stiftet et IVS, og et par dage efter lavede vi en overdragelse af anparter så nu ejer min partner på 16 50%. :)

I kan bare skrive hvis I har nogle spørgsmål. 

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja ejeren kan bare sælge jer hver 33,3% f.eks. og er det helt nyt - så bare uden besvær til kurs pari (1/3 af den pris han har stiftet for) som I hver betaler ham

Husk at ændre i ejerbogen

Husk senest 14/6 skal det være registreret i ejerrgister i det offentlige https://erhvervsstyrelsen.dk/det-offentlige-ejerregister Gør det med det samme så det ikke glemmes, der kan I også lægge en elektronisk ejerbog

Husk at checke om vedtægter skal ændre

Husk en ejeraftale så jeres kammerat over 18 ved hvad der er aftalt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html og beskriv også hvordan I skal forholde jer ved uenighed og hvordan hvis en eller flere vil ud og sælge anparter igen

Husk at hvis I arbejder i selskabet, så skal både direktøren og I selv hver især ha en lovpligtig arbejdsskadeforsikring (muligt at tegne deltid i en del fald HVIS det er deltid) - dyrt at fanges uden og kravet omfatter aktive ejere uanset de får løn eller ikke - hvis de udfører noget som helt arbejde i DK for selskabet

Husk at få selskabet arbejdsgiver registreret (lille kryds i ændringsblankette når I logger på virk.dk) - let og hurtigt men nødvendigt hvis I en dag skal ha løn

Lyder som mange ting, men er jo klaret på under en time for det hele :)

god vind med selskabet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Husk senest 14/6 skal det være registreret i ejerrgister i det offentlige https://erhvervsstyrelsen.dk/det-offentlige-ejerregister Gør det med det samme så det ikke glemmes, der kan I også lægge en elektronisk ejerbog


Husk at selskaber, der først er stiftet den 15. december 2014 eller senere, skal registrere deres ejere senest 14 dage efter stiftelsen. 

Bemærk i øvrigt at der er en fejl i Vejledning vedrørende Det offentlige Ejerregister punkt 3.2 der vil blive rettet. 

Der står:

"En fysisk person skal være myndig for at kunne registreres i Ejerregistret. For umyndige personer, som er ejere af registreringspligtige ejerandele, skal vedkommendes værge registreres i stedet. "


Men det er ikke korrekt. Inge Frederiksen fra Erhvervsstyrelsen skriver følgende:

"Personen under 18 år, kan godt efterfølgende registrres som ejer af anparterne i ejerregistreret. 

En fysisk person skal være myndig for at kunne foretage registreringen i Ejerregistret og ejerbogsløsningen, men den der bliver registreret behøver ikke være myndig.

Der er desværre en fejl i Vejledning vedrørende Det offentlige Ejerregister punkt 3.2 der vil blive rettet. " 

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Stahl:
Husk at selskaber, der først er stiftet den 15. december 2014 eller senere, skal registrere deres ejere senest 14 dage efter stiftelsen. 
Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)