Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FakturaService.dk EAN ???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en webshop og netop fået en bestilling hvor en kunde har brugt et EAN nr fra FakturaService.dk

Men hvordan kan jeg vide at kunden er okay. Normalt ringer jeg altid til stedet hvor EAN nr. kommer fra for at tjekke om personen der har bestilt nu også er ansat på den skole, børnehave m.m. hvor EAV nr. er brugt fra. Har desværre oplevet flere der har misbrugt EAN nr. de bare har fundet på nettet.

Jeg ønsker ikke bare at sende bestillingen af sted uden at vide at betalingen kommer. Men da det er FakturaService.dk´s EAN nr. er jeg meget usikker på hvordan jeg kan tjekke at kunden er okay og betalingen kommer? En hver kan jo lave en bestilling og bruge FakturaService.dk´s EAN nr.


MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der ikke fortsat kontaktoplysninger på køber ?

Ellers må du vel også kunne kontakte Fakturaservice.dk

Men ja, fornuftigt at sikre sig - der er mange derude der forsøger sig :(

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo der er navn og adr. men det er jo ikke ens betydning med at de betaler, og jeg er ikke lige den der køre ud til en kunde, banker på og beder om pengene de skylder (eller snyd sig frem til ved at bruge et EAN nr.)

Jeg har også skrevet til firmaet og håber på svar fra dem.

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg plejer lige at checke firmaet i f.eks cvr hvis jeg er usikker.

er det helt nyoprettet eller andre usikkerheds momenter, er det blot kontant betaling - EAN eller ej...

 

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er EAN fra FakturaService.dk er det jo (vel) en privat virksomhed (og ikke offentlig kunde) som ønsker at modtaget faktura'en elektronisk?

Og dermed er problemstillingen vel ikke anderledes end hvis du skulle sende faktura med Post, til en kunde/privat virksomhed? Det er blot en anden måde at fremsende din faktura på, til kunden. Så jeg ville checke ud fra adresse/cvr nr. som du har modtaget.

/Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 30
Fra  FakturaService A/S Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Blikfang,

Undskyld den lange svartid fra officielt hold. Jeg har først set dit oplæg her i dag.

Det du beskriver her, er desværre et stigende problem. Svindlere benytter EAN-numre til at bestille varer og slippe for betalingen. Eksemplerne tæller blandt andet svindlere, som har bestilt varer med betaling til en skoles EAN og stod udenfor skolen da fragtmanden kom. Tog varerne med og forduftede. 

At tjekke CVR er en god start, men desværre ikke nok, da disse numre er relativt nemme at få fat i også.

Vi råder folk til ikke at sende varerne før de har modtaget pengene. Endvidere er det en god ide, som du nævner, at oprette en kontakt til kunden hvor man slår fast, at det er en reel kunde.

Offentlige kunder har som regel startcifrene 5798.

Private har startcifre 5790.

Vi er meget opmærksomme på eventuelt svindel med vores EAN-nummer og har kontakt til politiet, som dog mangler flere anmeldelser før end de vil gøre noget ved det. 

Vi vil derfor meget gerne, at man kontakter os, hvis ovenstående undersøgelser ikke giver et klart billede af kunden.

Skriv til kundeservice@fakturaservice.dk eller ring på 70 23 56 68. 

Med venlig hilsen,

Anders

FakturaService.dk - er din fakturaportal.
Vi sidder klar på telefon, mail og chat hvis du har spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)