Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg låne penge til familie?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey, hvad er det der gør at du kan definere hvad mit svar vil være!

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

TAk for de mange svar. Jeg tror jeg lader være, det lyder sikrest. Men hvordan så hvis det ikke var svigermor men en bekendt/ven, ville det være nærtstående, hvor langt skal man ud i sociale kredse før det bliver ok?

Og en ting mere, er der nogle tommelfingerregler med renten, jeg syntes at have hørt diskontoen +1% var minimum så man kan tillade sig at kalde det på markedsvilkår?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror skats krav hvis man ikke selv sætter renten efter markedet man selv har bedømt er disconto +4% men det er jo let at checke med ex bank hvad markedsrente var for usikret lån

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Diskonto +4% er næppe tilstrækkeligt nu hvor diskontoen har udviklet sig sådan som den har ( 0%)

Du må basere dig på armslængdepricippet det betyder at renten bør fastsættes ud fra hvad markedsrenten for sådanne lån er. Kender du ikke det aktuelle niveau for den type lån du skal give, kan du som John skriver checke med din bank.

Mht lån til en kammerat, så vil det ikke være at betragte som lån til nærstående. Nærstående er din nærmeste familie, herunder svigerfamilie.

Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak, det bliver mere bøvlet end jeg regnede med det her.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)