Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du kollega eller konkurent?¿

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter politik kan handle om alt imellem himmel og jord, men  spekuleret over om man er kollega eller konkurent til andre erhvervsdrivende i samme branche som en selv. 

I tilfælde af at man sidder og strikker en markedsførings kampagne sammen, undersøger man vel andre erhvervsdrivende i samme branche for at få infomationer om mange ting. Eksempelvis kundegrundlag i en specifik branche man ønsker at rette sin markedsføring efter, efterspørgsel om en service eller kundekrav/kundeforventninger til den branche man er i. Er man i dette tilfælde konkurrenter, eller ?

Men i tilfælde af at man står i en situation hvor man er 2 fra samme branche og tilbyder samme kunde en relativ ens service/produkt eller Arbejdsindsats, og man ved at ens virksomhed ikke kan opfylde kundens forventninger, så man informere kunden om at der findes en anden i branchen som muligvis kan udfører deres opgave her og nu. Er man i dette tilfælde kollegaer, eller?

Ovenstående er blot 2 simple eksempler på 1 spørgsmål jeg ønsker at få debatteret, Hvornår er man kollegaer / Konkurrenter ?? Det kan være i alle brancher dette spørgsmål kan stilles og erfaringer gives.

Min personlig mening er at ordet konkurrent er lig med en tidligere X-kæreste som man taler grimt om, man ved aldrig hvornår man får brug for den person igen, så det altid en god ide at have et godt forhold til alle de personer og virksomheder som man møder på sin rejse. 

Håber at der dukker nogle gode Svar op på dette emne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 8 person

Smart Labels:
Min personlig mening er at ordet konkurrent er lig med en tidligere X-kæreste som man taler grimt om

Underlig tanke du har... med mindre du er af indvandrer afstamning,,,, så passer den nok ind der et sted i jeres underlige verden

Til din tråd som helhed... ser jeg slet ikke den giver brugbar mening.... 

Serie 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

potato potato  samme sag for mig. Man siger konkurrent eller kollega lidt i flæng. SKAL der være forskel, så er grønthandleren i samme gade som en selv en konkurrent og grønthandleren i en anden by - en kollega

Konkurrent er en der tager kunder fra en og som man konkurrer med kunderne om - kollega er en i samme branche som man ikke direkte har konkurrence fra

En del som ER konkurrenter foretrækker at virker store og fine, og betegner konkurrenten som kollega 

Der er stor forskel på hvordan man taler til hinanden. Toke fra Billys billing og Martin fra Dinero - tager tingene helt ud og roser sig selv mod konkurrenten og holder sig ikke tilbage på ret mange punkter Big Smile - andre holder sig helt fra det og mener, at kritik af "kollegaen" for at skubbe sig selv frem, giver bagslag.

Ren smagssag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Hej Serie 

ja du har helt ret i at jeg er beslægtet med min familie som kommer oprindeligt fra en anden afstamning end Dansk.

Men jeg er pære Dansk og født under samme dejlig tankegang som mange andre i dette land. 

Men jeg ved ikke helt hvad du vil opnå med din personlig synspunkt til folk med en anden afstamning i netop dette indlæg.

Når det er sagt, så vil jeg meget pænt fortælle dig at der findes ligesindet som dig på et helt andet forum, mener at det er nationen på EB, der er man også helt vildt Intelligent og klog på andre.

Rigtig god aften til dig, og god fornøjelse med det du selv og alene sidder og hygger dig med. 

Hilsen 

Ahmed fra Danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
Ren smagssag

Jeg fik minus 12 på samme menings svar  / konklusion som john,,, 

Det virker meget tydeligt at langt de fleste herinde, har intet begreb om indsigt ... og dermed ikke forstår indholdet i diverse svar /indlæg

Serie 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg John.

Min egen overbevisning om at man skal gøre noget godt for at opnå noget godt, og jeg kan også sætte mig selv i en af dine eksempler, netop at kritik af andre kan havne hos sig selv og give bagslag, en slags karma. 

Men gode eksempler. Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Smart Labels:
Men jeg er pære Dansk og født under samme dejlig tankegang som mange andre i dette land. 

Den før omtalte / benævnte tankegang fra dig -  er ikke dansk og gængs   OG DET ER DEN JEG HÆNGER DIG OP PÅ.

Muligt at du selv tror på at du er dansk og tænker dansk ... - men nej

Overordnet er du dansk... men i de vigtige detalger er du ikke 

Jeg forstår at du du føler dig ramt, ved at henvise til EB . og det er der de fleste, ikke dansk tænkene henviser til, for at vinde et forsvar.

Jeg holder blot på at din tankegang afslører, at du ikke har dansk mentalitet 100 % og sådan er det bare,,, 

Serie 

 

   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Den omtalte tankegang, er en selvopfattelse tankegang som du selv har valgt at tage ud af kontekst og fortolke på din helt sygelig måde.

Her er hvad som er skrevet tidligere = Min personlig mening er at ordet konkurrent er lig med en tidligere X-kæreste som man taler grimt om, man ved aldrig hvornår man får brug for den person igen, så det altid en god ide at have et godt forhold til alle de personer og virksomheder som man møder på sin rejse. 

Til dig som ikke forstår min tankegang ud fra det som jeg skriver så er det min personlig mening at man skal have et godt forhold til alle de personer og virksomheder som man møder på sin rejse. 

Jeg er lykkelig for at der findes folk som dig Serie og med samme synspunkter som dig, for jeg syntes at der skal være plads til alle også dig Serie eller hvad du end hedder. 

Nu vil jeg gå ud på min terrasse og kigge ud over fjorden, op på den smukke Danske nattehimmel og reflektere over hvor skønt det er at vi begge to bor under samme himmel. 

God aften min ven.

Med venlig hilsen

Ahmed fra Danmark

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ahmed

Personligt ser jeg alle lign. virksomheder i min branche, som konkurrenter.

Om dagen hader jeg dem som pesten og ser helst deres undergang, gerne med et stor skrald, hvor jeg er en afgørende faktor for deres fald. Så vil jeg ondskabsfuld stå og grine, mens deres kunder vælter ind af min dør.

Se nu er det ikke ment mere alvorligt end var det en fodbold kamp, vi er fjerner under kampen, men respekterer hinanden. For mig er det konkurrence præget og motiverende.

Men kollegaer, nej fandme nej, og jeg skal hverken netværke eller dele erfaringer med dem.

Er det kønt?
Er det klogt, sikkert ikke.
Virker det for mig? YES SIR :)

"Serie er bare en skide troll, lad være med at svare ham"

Mvh Kenneth Boysen

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hmm, begge dele - nogle ser jeg som konkurrenter, andre ser jeg som kollegaer.

Jeg har intet problem med at snakke, eller hjælpe folk fra andre virksomheder, det sker rimelig ofte faktisk at jeg hjælper kollegaer med ting Big Smile

Men jeg mener så også at der er plads til alle - jeg driver web-hosting ligesom mange andre, men jeg mener kunder har forskellige behov, og det er en af de ting der gør at mange udbydere kan eksistere, fordi vi kan aldrig gøre alle tilfredse, så hvert firma fungere på deres måde, og levere servicen anderledes end andre.

Når alt kommer til alt, så bliver jeg glad når en kunde er tilfreds, om det er hos os, eller en kollega/konkurrent betyder ikke så meget for mig, det vigtigste er jo at kunden er tilfreds med det produkt han betaler penge for.

Så jeg har konkurrenter ja. Men jeg skyder på jeg har langt flere kollegaer (Både danske og udenlandske).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)