Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du hjælpe mig med fradrag, tidspunkt for indberetning, regnskabsprogram og revisor!!?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg søger vejledning til forskellige emner i forbindelse med, at jeg startede en enkeltmandsproduktionsvirksomhed (fødevarer) juli 2014. 

I løbet af 2014 har jeg udelukkende haft udgifter, men jeg forventer, at omsætningen starter pr. 01/04 2015. 

1) Hvordan forholder jeg mig til kørselsgodtgørelsen, som jeg har "optjent" i 2014. Kan jeg trække kørslen fra, selvom jeg ingen indtægt har haft. I så fald, hvordan gør jeg det?

2) Hvornår indberetter jeg til SKAT om mine udgifter (01/07-2014 til 31/12-2014), og hvornår modtager jeg fradraget for dem?

3) Hvilket regnskabsprogram kan anbefales? Jeg ønsker enkelhed, overskuelighed, mulighed for fakturering og gerne lagerføring, hvis muligt.

4) Kan I anbefale en freelance-revisor, jeg kan benytte i området, Hovedstaden / østlige Nordsjælland, til generel gennemgang af skattetekniske spørgsmål og i forbindelse med årlige indberetninger?

Jeg håber meget på jeres hjælp.

Med venlig hilsen

Asbjørn Diemer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

altid let problematisk kun at ha udgifter og ingen indtægter - men det kan bestemt begrundes. Kørsel skal være efter nøje ført kørebog - er der problemer i den, vil skat forkaste den

1

Du laver regnskab - (indtægter som du ikke har) minus udgifter = dit resultat  og så lægger du kørslen til dit underskud når du opgiver resultat til skat

2

Du skulle ha udfyldt forskudsskema - men nu udfylder du så udvidet selvangivelse og så får du ,forudsat skat godkender det -fradrag for underskud i anden indkomst http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

3

Dinero/billys billing/e-comonomic eller summa

4

vigtigt for dig for ikke at ryge i vanskeligheder - find evt en hos www.agera.dk som er amino søster til gratis tilbud fra revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit hurtige svar. Med hensyn til selvangivelsen, hvornår vil jeg så kunne forvente at få fradraget i anden indkomst?

Mvh. Asbjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

når den er udfyldt + en måneds tid formentlig - det er derfor du skulle ha lavet forskud :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)