Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtids transport/energi

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er for nyligt faldet over 2 nye virksomheder der forsker i nye og billigere (og energi rigtige) biler. Den ene er relativt langt (er måske på markedet i frankrig) og denne virksomhed har måske bevist (for mig og en af verdens rigeste mænd) at konceptet biler der kører på luft virker. En bil kan køre 1-2 timer på en tank luft. Jeps for nogle er det nyt og nye ting er uvirkelige. Hele den del af verden der har hørt om dette tror at rigmanden har købt patentet for verden (det indikerede de i medierne) men det ser ud til han kun har retttigheder i sit hjemland til konceptet. Resten af verden KAN købe produktionstegninger hvis de tør, jeg tror man afventer hvad rigmanden gør.

Efter lidt søgen fandt jeg dog frem til en virksomhed indenfor samme branche hvor det mere er deres motor der er attraktiv med meget høj ydelse ved lav energi. Dette firma søger samarbejdspartnere der vil producere motoren så den kan bruges i biler og andet. De har patent på motoren og skal selvfølgelig betales. De har videoer af forskelligt materiel som kører i en hal, så jeg kan ikke se tophastighed. Dog angiver de at motoren har ca. 95% ydeevne i forhold til energiindskud, men motoren virker ved 1 PSI (som lyder lavt uden jeg ved hvad det er lol) så energi indskuddet for kompression er sikkert lavt.

Kunne en dansk rigmand/virksomhed/pensionsfond have interesse i ny energi og har samtidig råd til at sætte en produktion op i f.eks. Polen, kan jeg måske sætte Jer i forbindelse med virksomheden der søger partnere...men de har bedt om kun at blive kontaktet af seriøse potentielle producenter...

Det er fakitisk en opfindelse der er 100 år gammel,som nu er forfinet lidt. Bådene i tivoli søen sejler på luft!! Ejeren er lidt fræk og siger at om 20 år vil alle kigge tilbage og grine af den måde vores motorer bruger energi idag. Det vil koste ganske få kroner at køre 100km, det vil tage 2min at tanke og der er nul forurening og alle kan have deres egen sol/vind drevne kompressor.

For godt til at være sandt? måske? Tør i tage chancen med noget nyt? Kan i overbevise mig om at jeg får et cut hvis det bliver en realitet og der kommer salg?

Tror jeg på Jer får i kontakt info på opfinderen som kan levere tegninger til produktion, Har I adgang til kapital?

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)