Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV eller Momsfradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg går og skal starte en mindre virksomhed til mig selv, da jeg skal lave noget freelance arbejde. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende momsfradrag eftersom jeg skal købe noget udstyr til 15000-20000 kr.

Jeg regner dog med, at min årlige omsætning bliver under 50k første år, og derfor er jeg fristet til at starte en PMV. Jeg er dog i tvivl om, om det ville give bedre mening at starte en enkeltmandsvirksomhed så jeg kunne lave momsfradrag på indkøb af udstyr til virksomheden, eller ville det blot betyde at jeg ville få 20% lavere indtægt fordi der skulle betales moms for alle opgaver jeg laver?

jeg regner med, det første år at have en omsætning for omkring samme beløb som jeg skal have udstyr til virksomheden for, og derfor forventer jeg ikke noget betydeligt overskud (højst 5000).

Hilsen

Zacharias Dyrborg

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en vurdering du må lave om hvad der bedst kan betale sig. Med PMV er du naturligvis ikke momsregistreret og kan så ikke trække dine udgifter fra i moms - men du kan godt trække dem fra i skat. Herudover skal du jo så heller ikke lægge moms til dine salg, hvilket måske kan give dig en konkurrencefordel. 

Det afhænger også af om du sælger mest til private eller virksomheder. Virksomheder er ligeglade med om du lægger 25% moms oveni, fordi det trækker de jo bare fra. Private derimod er ikke ligeglade, fordi de kan ikke trække det fra. Så her må man kigge på sit forventede kundesegment. 

Hvilken type kunder forventer du mest at få?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)