Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 2015 eller NAV 2015

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg påtænker at udskifte mit mangeårige økonomisystem Mamaut Stellar office pro med C5 2015 eller NAV 2015
Der er altid mange spørgsmål, men sjælden lette adgange til manualler/datablade så man kan se hvad det økonomisystem man ønsker at skifte til indeholder.

I princippet kunne jeg nok sagtens klare mig med en C5 2015, men hvor god er den med hensyn til direkte kalkulation i tilbuds/ordre delen, kan man se db/dg pr vare linje og samlet oversigt for hele tilbudet/ordren.
Er det muligt at lave integration til og fra bank.
Findes API, så man på sigt kan kommunikere med en webshop
Spørgsmålene er mange og det gør at det er svært at vide om 

Er der nogen der har erfaring med disse programmer, altså på de nye platforme og hvad kan i så i givet fald råde til eller link til dybdegående beskrivelser?

Ved godt der findes andre alternativer, men jeg skal bl.a. bruge styklister og det er der flere økonomisystemer der ikke har.

På forhånd tak for jeres hjælp - Frode 

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frbl,

Det korte svar er, at du skal have en NAV 2015, hvis du skal bruge styklister. Dette er IKKE muligt i C5 2015. 

Jeg svarer dog alligevel på dine andre spørgsmål:

frbl:

I princippet kunne jeg nok sagtens klare mig med en C5 2015, men hvor god er den med hensyn til direkte kalkulation i tilbuds/ordre delen, kan man se db/dg pr vare linje og samlet oversigt for hele tilbudet/ordren

Dette er muligt i NAV 2015, men det kræver at der bliver lavet lidt tilretninger

Ang. integration til og fra bank: Dette er muligt, hvis der er tale om udlæsning af betalinger (det afhænger dog af, om der er udenlandske betalinger). Du bliver nok nødt til at kontakte os, hvis jeg ikke svarer på det du mener.

Ang. API: Dette vil komme på sigt - ja. Der er dog allerede nu mulighed for at benytte webservice.

Hvis du vil vide mere om NAV 2015, vil jeg da anbefale vores videoguides, der tager dig gennem de vigtigste områder af NAV - dem finder du her: navonline.nu 

Alternativt er du velkommen til at deltage på en af vores gratis NAV workshops, hvor du får meget mere information om NAV - dem kan du finde her 

En tredje mulighed er at downloade en gratis demoversion af NAV 2015 (det gør du her) - når du står i programmet kan du klikke på "F1" knappen, og få hjælp / mere beskrivelse om NAV. Denne guide er dog desværre på engelsk. 

Hvis du har brug for mere information er du velkommen til at kontakte os pr. tlf.: 70 26 98 99, så vi kan afklare dine behov og spørgsmål

Venlig hilsen 

Rico Nielsen

Ps. God weekend når du kommer dertil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frode,

C5 er på vej ud... Dynamics AX eller Dynamics NAV er vejen frem hvis du skal være indenfor Microsofts univers?

Der findes alternativer eks. VISMA.

Mange hilsner

David

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David,

Den version af C5, der bliver omtalt i denne tråd, er IKKE på vej ud.

Det er nyeste version af C5, og hvert år kommer der en ny og forbedret version (i forhold til 2014 versionen, kan du i C5 2015 fx logge på via en gratis tablet app, lige som der også er tilføjet projektstyring og tidsregistrering). 

Du har desuden ret når du siger, at "Dynamics NAV" er vejen frem. 

C5 2015 bygger nemlig på samme platform som "Dynamics NAV". 

Dette betyder også at en virksomhed kan starte med at anvende C5 2015 (der er billigere end NAV), og når behovet for mere funktionalitet opstår skifte økonomisystem til NAV.

Netop da C5 2015 og NAV 2015 bygger på samme teknologi / platform skal kunden så ikke afsætte ressourcer til indlæring af et helt nyt regnskabsprogram.

Dette ville fx være tilfældet hvis man startede på e-conomic, og så senere fik behov for mere funktionalitet end den tilgængelige i takt med virksomhedens vækst. 

God dag

/Rico Nielsen

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Probitas I/S - Iværksætterens højre hånd Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frode,

Med de ting du beskriver, så ville jeg vælge e-conomic; også med hensyn til at være sikret i forhold til integration til eksempelvis webshops

Alle typer af integrationer koster, min erfaring er at integrationer til NAV hurtigt bliver meget dyrt, hvorimod e-conomic allerede har mange integrationer klar, og ellers er disse ikke nær så dyre.

Og det skal siges, at jeg har arbejdet med NAV i mange år, men de sidste år har jeg hældt mere mod e-conomic og nogle af de lidt mindre udgaver på markedet, alt efter behovet hos kunden.

Jeg håber du finder den helt rette løsning for dig og din pengepung.

Ha' en dejlig dag.

De bedste hilsner

René

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes i dag et system med B2B / B2C med i prisen

Det er lavet af den samme mand der lavede den klassiske c5

Den heder Aplocor og kan få til under kr. 600 pr. måned og er med det hele , ingen database eller transaktioner omkostninger som e-conomic og C5 2015 / NAV 2015 online

læs mere:
http://www.conceptdata.dk/index.php/produkter/aplicor-3c

Mv.

Kris

Tilmeldt 23. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer alle.

Angående e-conomic, så er det sådan at den ikke er særlig stærk på lager delen, f.eks. hvad angår samle-og eller styklister som ikke findes og det ej heller er noget de påtænker at gå igang med.

Aplocor minder mig meget om det "flop" af en Aesiras jeg fik investeret i for et par år siden, desværre de forsøg har jeg været igennem.

I må godt vide at jeg idag kører med en Stellar Office Pro, lidt ærgeligt at den får år siden gled af grundlæggerens hænder, den var på det tidspunkt meget sufistikeret allerede dengang klar med OIOUBL, lager med styklister, serie nummer styring m.v. - desværre betragter jeg den som afgået, så jeg har erkendt at der skal noget nyt til.

Det der bl.a. nager mig på en C5 2015 eller NAV 2015 er at man ikke kan se så grundlæggende ting som dækningsgraden og bidraget pr. linje og for det samlede tilbud og eller ordre uden at man skal betale for tilretninger, betyder at man derfor er tilbage til Adam og Eva og ved hver kalkulation må sidde med lommeregneren for at regne, men den risiko at man regner forkert - lidt skidt når alle data ligger tilgængeligt.

Derudover forstår jeg at det er arbejdskrævende at tilrette API når man vil køre webshop via Open Source programmer, er der da ingen der har sat sig ned og lavet en standard som kan de mest basale ting, så man ikke hvergang starter helt fra bunden.

Hører gerne fra flere, så jeg kan få truffet en beslutning

God dag - hilsen Frode 

 

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frode

Du skulle kigge ind på vores hjemmeside. www.atomic.dk 

Vi tilbyder netop en løsning, der er et godt alternativ imellem en C5 og en NAV.

Vi har moduler til Tilbud, bank, db/dg pr. vare og integration til udvalgte webshops og meget andet.

Vi har en lang række referencer indenfor VVS, Låsesmede, handelsvirksomheder m.fl.

Giv kig gerne et ring.

Mvh

Flemming

Tlf: 8888 7830

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)