Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verificering af studerende ved studierabat på en webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Fat Kid Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ohøj Amino'er!

Jeg sidder på nuværende tidspunkt, og er i gang med at lave en online studierabats-kampagne og er i den anledning faldet over den udfordring om, hvordan jeg kan verificere, at kunden er aktiv studerende?

Vi har vendt idéer med, at kunderne skal bruge deres skole e-mail (hvorefter denne skal "aktiveres" via. et link), men så faldt udfordringen på, at finde en liste over alle SU-berettiget uddannelser + hvordan deres elev-mail adresse ser ud (f.eks. @ucn.dk).

Hvis du har en god idé, eller har haft denne udfordring før, så hører jeg gerne fra dig!

Tak,

Med venlig hilsen:
René Kirk 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René,

At verificere om kunden rent faktisk er aktiv studerende, er nok tvivlsomt at kunne sikre sig helt og aldeles mod.

Et alternativ til at anvende emaildmoæner, kan være hvor kunden indsender dokumentation på at være studerende. Smashing Magazine giver studierabat på deres webshop, og her fungerer det således at man først skal indsende dokumentation af, at man er studerende (eks. en scanning af et studiekort) og efterfølgende får man fremsendt en rabatkode. Om denne metode kan anvendes afhænger formentlig af, hvad din webshop sælger og om det kan hænge sammen at have den manuelle håndtering af hver kunde.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 6. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Fat Kid Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Tak for dit svar.

Dit forslag er desværre for meget manuelt arbejde, da vi forventer at der kommer en hel del kunder til. :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Jeg er ret sikker på at alle studerende, hver især har et UNI-login som bruges til at logge på tjenester der er gratis for studerende. Måske man kunne gøre brug af dette på en eller anden måde? :)

Held og lykke med udfordringen! 

Venlig hilsen 

Mark Rune

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

René Kirk:

Hej Casper,

Tak for dit svar.

Dit forslag er desværre for meget manuelt arbejde, da vi forventer at der kommer en hel del kunder til. :-)

Man kunne også gøre det som skrevet, men uden rent faktisk at tjekke. Hvor mange uploader et falsk studiekort eller billeder af noget andet, hvis man skal uploade dokumentation. Jeg gætter på ikke ret mange.

Mange af de steder jeg har uploadet studiekort, kunne jeg downloade lige efter. Så tvivler på, at der rent faktisk sidder nogen og tjekker. Hvis jeg ikke var berettiget kan det jo ikke betale sig at komme efter mig, når jeg har downloadet filen.

Jeg ved ikke meget om uni-login, men jeg tror ikke man har sådan et på CBS.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne også stole på sine medmennesker. Bøvlet med at tjekke er garanteret ikke "det tabte" værd. Man kunne som studerende jo også købe til en ven, som ikke er det.

Tilmeldt 30. Sep 14
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

I kunne eventuelt tage et kig på www.studiz.dk og se hvordan de valgte at gribe udfordringen an :-) 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasB':

I kunne eventuelt tage et kig på www.studiz.dk og se hvordan de valgte at gribe udfordringen an :-) 

Vil også anbefale, at samarbejde med forskellige studie hjemmesider, når du vil give rabat til studerende. Tror også du vil komme meget bredere ud.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Svarer lige lige på vejne af Rene. Vi ønsker ikke at samarbejde med andre, men at verificere studerende.

Studiz.dk bruger WAYF, men vi ønsker ikke at bruge betalt service da det vil give flere omkostninger pr salg oven i den studierabat der skal gives.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)