Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktion af nyt armbåndsur

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sige så meget, at min grundlæggende ide er at udvikle et brand hvor kunden køber et ur, som i sig selv er et billigt, men pænt og smart ur. Derefter kan man ændre i urets udseende senere, når man har lyst til noget nyt igen, ved at købe nye led til remmen i særlige designs/farver. 
Eller købe et nyt ur igen selvfølgelig ;-) 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge på lidt forskellige ur-fabrikker og tag en måned til Kina.. 

Men vil du noget seriøst med ure, så er det som minimum mange hundrede tusinde - for at ramme en prisklasse, som både du, SKAT og forhandleren kan tjene penge på :)

John har nok lidt ret :-)

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majgaards,

Først vil jeg gerne ønske dig held og lykke med ur projektet - det lyder interessant. Det vil være måske endnu mere spændende at se nogle billeder dvs. ur renderings som viser præcis hvad ideen går ud på, men jeg tror at det er noget som ur producenterne vil meget gerne hjælpe dig med at lave når de har fået ordren :)

Jeg har forsøgt mig med mit eget ur brand Inova-Watches i sidste år, hvor det specielle var at ur designet introducerede en helt ny måde at bære uret på - nemlig på bagsiden af hånden. Desværre var der ikke mange der syntes at det var så smart, så det var ikke den store success. Jeg har til gengæld fået nogle kontakter i Fjernøsten men også lidt tættere på os som jeg kan gå til når ideen til det næste ur-projekt kommer. Jeg har også forslag til ur producenter i Tyskland, men jeg vil mene at det kan man først bruge til ure i en helt anden prisklasse end din, fX. hvor urkassen og de tekniske løsninger omkring den skal være helt i top. Nogle af dem vil kun lave urkassen, som jeg tror ikke er interessant for dig fordi du skal have det hele lavet et sted (i hvert fald skal du have kun en kontakt og en virksomhed som vil tage ansvaret for det endelige produkt, selvom de skaffer delene forskellige steder).

Det som jeg startede med var at skrive et stort dokument i Word som beskrev hvordan alle urets komponenter skal se ud, ca. tegninger, dimensioner, urværk type, material udførelse, finish, udseende af kasse, bagkasse, krone, visere, skive og rem. Det er også her du skal beskrive eventuelle graveringer i kassen eller kronen som du gerne vil have, fordi det tager tid og fordyrer fremstillingen. Selv detaljer som hvordan de skal pakkes før afsendelse bør du have med. Det er bare på denne måde du kan sikre dig at producenten får en god ide om hvad de skal lave og du sikrer dig at du får den rigtige pris lige fra starten (uden at den stiger undervejs i afklaringen). Det gør det også nemmere at forklare hvad projektet går ud på hvis du ikke har råd til at besøge dem og snakke ansigt til ansigt. Selvom det ikke er sikkert at de vil bruge den tid det tager at forstå hele specifikationen - men prøv ved at udfordre dem med at kommentere på dine dimensioner, om de hænger sammen eller bed dem om at udfylde detaljer i specifikationen som du ikke kender. Det tager tid at skrive specifikationen, men jeg vil påstå at tiden er meget godt brugt fordi du får idé om hvordan de forskellige dele hænger sammen, du skal tænke kritisk på ting som er nødvendige for at uret fungerer, holder i længde og adskiller dig fra andre designs i modsatning til ting som er "nice to have", fordyrer urproduktionen men giver for lidt værdi til kunden.

Virksomhederne i Fjernøsten som jeg snakkede med kunne lave serier med mindst 300-500 stk., men fordelen var at man kunne blande forskellige versioner af det samme ur design fx kasse i rustfrit står (blank eller mat) og forgyldt (igen, husk at specificere tykkelsen), med forskellige skive og viser designs mm. Du får en pris per stk. hvor forsendelse med UPS eller TNT er medregnet. Hvis du kan nøjes med læder rem eller noget standard metal, slipper du for andre investerings omkostninger. Hvis du til gengæld vil have rem i silikone, skal du medregne et par tusind USD til støbe værktøj. 

Jeg tror ikke det er umuligt med de indkøbs priser der er nævnt i diskussionen, men det er også afhængig af ur størrelsen. Min første design var dame ur som ikke var så stort og derfor den lavere pris. Du skal også være skarp i spyttet om du tør satse på kinesisk quartz urværk, eller du vil gerne markedsføre dit brand på at du bruger kvalitets japansk urværk, eller vil du tage det til det ekstreme og bruge måske schweizisk Ronda quartz urværk eller lignende. Uret bliver endnu dyrere hvis du vælger mekanisk urværk.  

Jeg håber at disse oplysninger vil hjælpe dig med at kickstarte dit ur microbrand...

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Elkodan,

KÆMPE TAK for dit svar og at du tog dig tid til at skrive så meget :-)

Jeg kan bruge alt hvad du har skrevet og vil tage det med i mine overvejelser og betragtninger. 

Er det muligt at PB til dig hvis jeg skulle få brug for råd senere?

VH 

Tilmeldt 22. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må meget gerne kontakte mig med PB.

Jeg vil også anbefale at du søger lidt på nettet om hvordan man laver sit eget ur - jeg kan huske at der findes en side hvor folk har listet forskellige firmaer som laver ure og urdele til microbrands som din, har skrevet hvad de er i stand til at lave, ofte med vurderinger af deres arbejde, hvilke microbrands bruger dem mm. Der er også nogle ur-forums som har værdifulde informationer om ur design og firmaer som bliver brugt til forskellige microbrands.

Fra Århus
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Silas.

Dit oplæg poppede lige frem da jeg var ved at søge noget på nettet. :)
Er du stadig på udkig efter ure og gang i processen?
Hvis det er til nogen hjælp så designer vi ure til virksomheder, klubber, brandsure og kan håndtere ned i små produktioner og med mulighed for også at vælge forskellige remme som du ønsker.
Vi leverer i DK, så du skal ikke bekymre dig om shipping eller told mm. Alle vores ure er CE og RoHs kvalitet som er et EU krav. Inkl. 2 års garanti.
Sig endelig til hvis jeg kan hjælpe, du er meget velkommen til at ringe for en uforpligtende snak. Ellers god vind med dit projekt. :) 
De bedste hilsner Birgitta

Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stået i samme situation som jer og har kontakter hvis I har behov for det. Evt. skriv i min indbakke

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)