Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskatning af internet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er noget jeg ikke kan blive klog på. jeg driver min virksomhed hjemmefra og bruger mit private internet. fandt så dette på skats hjemmeside 

"Du skal ikke betale skat af fri internetforbindelse, hvis du driver din virksomhed fra hjemmet eller hvis forbindelsen via computeren giver adgang til din virksomheds netværk (dvs. adgang til stort set de samme funktioner eller dokumenter, som når du er på arbejde i virksomheden).

Hvis din internetforbindelse ikke opfylder et af de to krav, bliver du beskattet af 2.600 kroner årligt. Du skal så skrive 2.600 kroner i rubrik 462 på din selvangivelse i TastSelv.

I virksomhedens skatteregnskab skal du trække 2.600 kroner fra internetudgiften. Skal du både betale skat af fri telefon og internet, skal du stadig kun trække samlet 2.600 kroner fra."

Hvilket jeg tolker som at man kan trække internettet fra hvis det bliver brugt i forbindelse med virksomheden. Ringede dog til skat, og de sagde så at man stadig skal regne procentvis ud hvad man bruger til privat og firma og så trække det fra. Det syntes jeg bare ikke jeg kan læse ud fa det de skriver ?

 

 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fret, når man driver virksomheden fra hjemmet vedr. internet skal man ikke beskattes med 2600

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke ekstra skat hvis du driver virksomhed fra hjemmet i forbindelse med internet - kun med telefon men da du jo givet bruger det privat også, SKAL du dele momsen, så du kun trækker moms fra i forhold til den del du bruger det firmamæssigt (nok typisk 50/50 - men efter konkret vurdering) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html forklarer mere også om bogføringen som gælder alt du har i hjemmet og må formodes at bruge - og bruger - privat- typisk computer, printer - internet - osv

Det skal være rent internet-  ikke TV pakke osv naturligvis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)