Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med illustrator, Photoshop og inDesign?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg kunne godt tænke mig at starte en kreativ virksomhed, med udgangspunkt i web- og trykdesign. 

Dertil skulle jeg bruge nogle adobe programmer, men det viste sig at være dyrere end forventet. Hvad er den billigste løsning for at få programmerne, udover at benytte sig at Creative Cloud

Ligger i inde med nogle gode råd eller tricks ved opstarten af jeres kreative virksomhed, så kunne jeg rigtig godt bruge dem.

Venligst

Mads Vendelbo 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 30
Fra  FakturaService A/S Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Den billigste løsning kender du nok, men hvis du ligesom mig, ikke ønsker at gøre det på den lyssky måde, så er det billigste nok at lede efter en hardcopy version af en af de ældre versioner. Personligt har jeg en cs5.5 version og den kan langt det meste. 

http://www.amazon.com/Adobe-CS5-5-Design-Standard-Version/dp/B004TCGT2I

Jeg vil mene, at det er langt billigere i længden, at finde en hardcopy end at skulle betale for alle tre programmer over Creative Cloud. Det løber hurtigt op. 

mvh

Anders

FakturaService.dk - er din fakturaportal.
Vi sidder klar på telefon, mail og chat hvis du har spørgsmål.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også det jeg selv mente at det gjorde :-) 

Mange tak for hjælpen Anders, det er værdsat!

Venligst

Mads

 

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil da mene at du kan trække dine udgifter fra ? såsom udgiften til programmer i adobe cloud.... eller er det mig der tager fejl ? 

Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du at jeg kan trække samtlige udgifter fra Creatice Cloud eller bare momsen? :-)

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

pas... jeg må være svar skyldig... jeg tænker jo bare at jeg som musiker kan trække alle udgifter til udstyr fra som hobbyvirksomhed... :)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

På Creative Cloud får du jo alle de fine Adobe programmer for under 500 kr. mdl - og det kan du trække fra den skat du skulle betale af din indtægt.

Når vi er i den prisklasse, betyder det ikke så meget hvad der er billigst i længden. Her gælder det mere om at komme i gang og få det prøvet af.

Du kan starte op med at leje programmerne for 700 kr. for et måned - tegne et Amino Plus abb. så at du kan reklamere - og for en tusse er du igang med din nye forretning.

Så hvad venter du på :-)

Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må jeg lige få undersøgt Lars :-) Men planerne er nu at dette projekt gerne må strække sig længere end på hobbyplan :-) 

Fra Svenstrup
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 89
Fra  Vendelbo Media Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

På Creative Cloud får du jo alle de fine Adobe programmer for under 500 kr. mdl - og det kan du trække fra den skat du skulle betale af din indtægt.

Når vi er i den prisklasse, betyder det ikke så meget hvad der er billigst i længden. Her gælder det mere om at komme i gang og få det prøvet af.

Du kan starte op med at leje programmerne for 700 kr. for et måned - tegne et Amino Plus abb. så at du kan reklamere - og for en tusse er du igang med din nye forretning.

Så hvad venter du på :-)

Mange tak for svaret! 

Prisklassen er, som du selv nævner, lav. Det handler bare om hvad der kan svare sig bedst muligt på sigt.

Jeg venter ikke, men prøver derimod bare at få omkostninger til et minimum. Da jeg lige pt. skal igang med mit etableringsbudget, likviditetsbudget og videre med min forretningsplan

Igen mange tak for svaret! Jeg kan godt lide at blive presset lidt, så det er bare super med den sidste kommentar ;-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg vil helt klart også sige Creative Cloud.

Da jeg i tidernes morgen startede op, der var der ikke nogen mulighed for at få en abonnementsløsning (som CC er).
Der var kun to veje - enten at købe softwaren, og dengang var der ikke engang "pakkeløsninger", men man skulle købe hvert program for sig.
- Eller at finde en piratkopi.

Den sidste løsning fravalgte jeg hurtigt, først og fremmest fordi jeg tidligere havde arbejdet i en virksomhed hvor vi netop solgte hardware og software til grafiske wirksomheder. Men også fordi jeg allerede dengang var af den holdning, at hvis man vil tage penge for det man laver, så skal man dælme også betale for det værktøj man bruger til at udføre arbejdet med. Hvis man har tænkt sig at starte op som selvstændig tømrer, så går man vel (forhåbentlig) heller ikke ud og stjæler alt værktøjet.

Så jeg måtte pænt smide en pæn slat penge for diverse softwarepakker.
Og hvis en abonnement-løsning som CC havde eksisteret dengang, så havde jeg helt klart valgt den, simpelthen for at minimere udgifterne i starten.
For vi kommer ikke uden om at en licens til f.eks. Photoshop koster fuldstændig det samme om det kører på en computer hos en grafikker som arbejder med det 1-2 timer om dagen ved siden af at fuldtidsjob, eller om det kører på en arbejdsstation i en stor grafisk virksomhed, hvor softwaren blive brugt 7-8-9 timer om dagen.

Hvis du ikke har planer om at drive din virksomhed på hobbyniveau, men at starte op og få det så meget i gang efter noget tid at du kan leve af det, så vil jeg mene at du sagtens kan trække det helt fra. Det vil sige at du ikke blot kan trække momsen fra, men også betale softwaren før skat. Husk i øvrigt at alt software straksafskrives.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)