Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU moms. Hvilken udregning er korrekt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg er i tvivl om jeg udregner EU moms korrekt, så jeg håber at der er en herinde der kan fortælle mig hvilken af følgende udregninger der er korrekt.

Udregningen baseres på at en moms registreret virksomhed køber varer for 1800 kr (faktureres uden moms) i et EU land og disse varer sælges herefter for 3000 kr i Danmark.

1:

Varekøb:1800 kr
Salg pris: 3000 kr 

Salgs moms: 600 kr
Købs moms: 360 kr 

2:


Varekøb:1800 kr
Salg pris: 3000 kr 

Salgs moms: 600 kr 
Købs moms: 0 kr 


Håber der er en der hurtigt kan hjælpe så jeg en gang for alle kan komme til at forstå dette. På forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

2 - 

Købet i EU skal du bogføre som importmoms = 25% af samlet pris under salgsmoms som import moms og da du er momsreg må du trække helt det samme fra i købsmoms når det er til den momspligtige aktivitet

Derved betaler du ikke moms ved importen og har naturligvis ikke yderligere moms at trække fra. Du SKAL bogføre og angive importmomsen - de fleste programmer har konti til det - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  fortæller alt og har skema til at finde importmoms angivelses måder for varer og ydelser inden for og uden for EU

Salget skal du i sagens natur lægge 25% moms på = momsen udgør 20% af samlet pris med moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)