Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af maskine købt på auktion.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Fra  www.mpgroup.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en kyndig, der kan fortælle mig om der er særlige regler for bogføring, ved køb af en maskine på en auktion?  Maskinen er ikke til videresalg men brug i firmaet, og der er ikke pålagt moms. Moms tilgår udelukkende gebyret. Har hørt noget om brugtmoms... har dette noget at sige her, eller skal den blot bøgføres som et normalt køb, bare momsfrit?

Vh MartinGeeked

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

brugtmoms er til hvis du køber momsfrit og så sælger videre i en lang række fald, og det skal I jo ikke, så bare bogfør som den udgift det er på en konto uden moms. Hvis den koster under 12.600 så som straksafskrivning (og se lige efter at I har en konto for straksafskrivning uden moms eller kan undertrykke moms så den bliver 0)

Gebyret - hvis det fremgår med tydelig moms skal så omvendt jo ind på konto for gebyr MED moms og igen kan det være nødvendigt at lave en sådan konto (eller bogføre gebyr og moms på hver sin linje i kassekladde og så som linje 3 selve maskinens pris på anskaffelse uden moms - alle mod bank hvor den vel er betalt

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Fra  www.mpgroup.dk Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nødvendigt at oprette en konto for dette? I billys´ kan jeg jo aktivt vælge hvilken type moms der er på min konto "Værktøj" selvom den er pre-sat til 25 %? Kan jeg vel bare bare vælge momsfrit for maskinens pris og bogføre gebyr særskilt med  den almindelige moms sats?

Btw Tak for mange gode indlæg, det er sjældent det ikke er guldkorn der kommer fra dine taster john :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

yes det er helt OK at gøre som du beskriver i Billy - det skal fungere fint når du ved hvordan du styrer moms til og fra - helt perfekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Fra  www.mpgroup.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, så er jeg ikke i tvivl om det er korrekt:-)

Tak for hjælpen:-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)