Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ikke har en erhvervsretshjælpsforsikring, så se at få det!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stiller dagligt spørgsmålet til erhvervsdrivende, som skal i gang med en retssag – enten som sagsøger eller sagsøgt – om de har en erhvervsretshjælpsforsikring.

Rigtig mange ved ikke, hvad jeg taler om, men retshjælpsforsikringen dækker firmaets omkostninger ved at føre en retssag, herunder retsafgifter, udgifter til syn og skøn og omkostninger til egen advokat, og skulle man tabe sagen også de sagsomkostninger, som retten bestemmer, at man skal betale til modparten. Der er således tale om rigtig mange penge, som forsikringen kan spare din virksomhed for, hvis du kommer ud i en retssag.

Når jeg skal foretage en vurdering af, om man bør starte en retssag op, så indgår der to hovedelementer. Den ene er naturligvis en juridisk vurdering af, om klienten har en god sag eller ej, mens det andet element er, hvad der er økonomisk mest fordelagtig for klienten. Og her kommer spørgsmålet om retshjælpsforsikringen i spil. For drejer det sig om små beløb, eller er udfaldet af sagen usikker, så kan det indimellem være det økonomisk mest sikre ikke at gennemføre retssagen eller prøve at forlige sagen, og mange virksomheder har måske slet ikke råd til at starte en retssag, selvom de vil vinde den, simpelthen fordi pengene ikke er der. Den tvivl fjerner en retshjælpsforsikring.

Hvis du er i tvivl, om du har en retshjælpsforsikring, så kontakt dit forsikringsselskab i dag, og har du den ikke, så få et tilbud og se at få den tegnet. 

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)