Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website omkostninger for programmering og vedligeholdelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

En ven og jeg har det sidste års tid gået og fiflet med en idé vi selv mener er p**** god. Vi har prøvet at lave budget og forretningsplan. Problemet her er bare at vi ikke aner hvad en hjemmeside af den kaliber vi har behov for koster. Jeg har haft snakket med freelancers der har givet deres bud, men de er meget svingende. De siger alle at det er over deres evner, men at de regner med at prisen bliver mellem 150.000-200.000. Kan sige så meget at den vil minde lidt om en blanding mellem Just-Eat og Boligportalen. Så det er i de prislejer vi ligger. Kan det passe med prisen? 

Hvis nogen har mere forstand på det end os og føler for at hjælpe et par, forhåbentlig, iværksætter så kan jeg skrive mere information privat.
Al hjælp modtages med kyshånd.

- Kenneth  

 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Kenneth

Det er svært at kommet med et præcist bud på hvad en sådan side vil koste hvis den skal udvikles af et webbureau, umiddelbart syntes jeg ikke at den pris er helt ved siden af, men det komemr helt an på hvordan i ønsker at gribe processen an.

Umiddelbart har i 4 Muligheder for at få sat sådan en løsning op:

1. I kan kontakte en dansk webbureau, der er mange der kan hjælpe jer her, og de kan typisk også hjælpe "bredt" dvs både med grafisk design, udvikling, opsætning af server osv. Dette er dog også den dyreste model, så måske løber den op over de 200.000 (men det er svært at sige)

2. I kan kontakte en Dansk freelancer, i vil sikkert få brug for et par stykker, I skal bruge en der kan lave det grafiske for jer og som kan hjælpe med at designe en fornuftig bruger grænseflade, en der kan udvikle løsningen, en der kan søger for server, SSL Certifikater, backup mm - dertil kommer at I jo nok ikke ønsker at ligge det hele hos én enkelt - Ja mener hvad gør i så hvis han pludselig får fast job eller andre interesser, så står i måske med en løsning I lige har skubbet i luften og som I ikke kan få support på. Dette vil nok være lidt billigere - og det er nok det som budene på mellem 150.000 - 200.000 kommer fra

3. Finde et offshore-shore team med dansk projektledelse (og dette er sjovt nok den løsning jeg anbefaler Wink) her vil i kunne få prisen ned på måske det halve, qua de noget billigere time-priser. Det der er vigtigt her er at I skal sørge for at det ikke bliver "for" billigt, det skal jo gerne være en fornuftig og stabil løsning stadigvæk, der også kan driftes og udvikles over tid.

Fordelen her er at I som regel også kan få en dansk projektleder som I kan diskuterer løsningen med, men som tager koordineringsopgave med det team i anvender.

4. I kan finde jeres egne offshore konsulenter selv - dette er helt klart den billigste løsning (i hvertfald tilsyneladende). På sider som Freelance.com og Elance.com kan i hyrer Offshore konsulenter der kan hjælpe jer med projektet. Disse kommer i alle prisklasser - men pas på her, det kan være lidt af en jungle at finde rundt i - Jeg begået en Blog post med lidt tip til hvad I skal kigge efter hvis I forsøger jer selv - den finder I http://www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-offshore-konsulenter/ 

Når det så er sagt skal i være opmærksom på at det at få lavet hjemmesiden kun er en del af den løsning i har brug for. Der skal kastes ressourcer efter salg og markedsføring, der vil også være en løbende drift af hjemmesiden, backup's, patchning af server osv osv.

Håber i kan bruge "indsparket" til noget

//Morten

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Morten. 

Vi kan helt sikkert bruge det. Føler at vi har et sted at starte nu.

Kenneth 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Probitas I/S - Iværksætterens højre hånd Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Prøv at tage fat i Rasmus fra Codewing - rasmus@codewing.dk han kan helt sikkert hjælpe dig.

Du kan bare skrive at jeg har henvist dig.

Ha' en dejlig dag.

De bedste hilsner

René

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)