Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en sådan app?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad cirka koster en app, som kan scanne en stregkode og søge i en database og bringe et resultat op. Hvis stregkoden ikke kan læses, skal brugeren have mulighed for at taste et navn og/eller en stregkode ind i appen, som så søger i databasen.

Det skal både være til Iphone og til google.

Appen skal have en reklame i bunden, som finansiere den.

På et senere tidspunkt, skal den kunne købes i en anden version, som gemmer pdf filer på telefonen, så den kan bruges offline.

Det er bare en cirka pris for en sådan app.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 44
Fra  a2group.dk Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

kan du ikke kontakte mig på mail. 

mikkel@a2group.dk

med venlig hilsen

mikkel

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tjah... det lyder jo ikke voldsomt stort, nu kender jeg jo ikke databasen, og ved om du også skal have sat sådan en op, men selve APP delen vil jeg tro jeg kunne lave for 5.000 - 10.000, sådan lidt afhængigt af dit krav til design, typen af database interface osv.

Det jeg forestiller så'n rent teknisk er at lave en HTML app og så pakke den ind så du får en rigtig IOS og Android App, med det produkt der hedder Phonegap.

Men du kan jo ligge den op som opgave på Amino Freelancer, så får du sikkert en række bud, du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig - Jeg hjælper selvfølgelig gerne Smile

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro at jeg kan lave den for 10 - 15.000 native. Maks.
dvs ingen brug af html eller Phonegap.

Tværtimod så arbejder jeg i Xamarin hvor koden gan genbruges på flere platforme, men stadig kompileres til native.

Se mere her www.gacell.com.

Mvh Morten

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Xamarin er her også et ganske fornuftig teknologi, der gør det muligt for dig at få udviklet én App der kan bruges på flere platforme. Men teknologi valget er nok ikke så vigtigt for dig lige her og nu.

Det jeg bare vil opfordre dig til at sørge for at du får den udviklet vha. et af disse "hybride frameworks" - til en App af denne størrelse vil det være rigtigt trælst at ende op med 2 - sæt code-base (dvs. to native app's) der så skal vedligeholdes separat, det bliver for dyrt i længden. Native app's har nogle helt klare fordele, men dem har du ikke brug for her.

Så når/hvis du slår udviklingen op på amino freelancer, så vær opmærksom på dette Wink  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Bare et godt råd.

Du får hvad du betaler for...og det mener jeg er gældende specielt indenfor apps. Der er mange ting du bør holde for øje når det drejer sig om mobil/pad apps.

1. Hvilke platforme skal det ud på? (Apple, Android, Windows)

2. Er der behov for en decideret app eller kan det evt løses med et mobilsite.

3. Grafisk udformning. Hvordan skal tingene se ud - hvor poleret skal det være? Overgange mellem skærme, animationer mv.

4. Omkostninger til App-stores.(Det koster at få sin app ud hos Apple... ca. DKK $99 om året, det kan du ligeså godt få med i dit budget.)

5. Vedligeholdelse - hvad koster det eks. at få opdateret din app når eks. apple opdaterer system. Har udviklerne kapacitet til at håndtere dette. Sørg for at det er med i din aftale.

6. Hvem ejer koden og hvordan får du adgang til kildekoden

7. Server (Skal der være en backend som app'en skal kalde op imod eks. ved søgning på varer mv. og er det inkluderet i prisen)

8. Skal app'en kodes "native" eller via et cross platform framework. Fordele ulemper. Native betyder i praksis at der skal laves een app per platform. (apple, Android, Windows osv) hvor eks. Phonegap er et framework der kan levere apps som kan spyttes ud på alle platforme på en gang.

osv...

Du kan helt sikkert finde udviklere, der kan levere, det du efterspørger fra kr. 5000,- og der får du måske en app der virker på 1 platform.

Men hvis du er seirøs omkring det, så skal du ihvertfald afsætte DKK 50.000 til et sådan projekt. Og min erfaring siger mig, at det nok er mere realistisk at se på tilbud der ligger fra 150.000 og opefter hvis du vll ud på alle platforme.

Med fare for at træde nogen over tæerne herinde så vil jeg sige at alt andet ville jeg betragte som useriøst.

Og inden du indhenter tilbud så få skrevet ned, præcis hvordan du forestiller dig at app'en skal fungere i simple flows. Så der er klarhed over funktioner. Ellers bliver det en slåskamp når du efterfølgende synes at leverance mangler funktioner.

Mange hilsner

David

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovsa - der blev jeg vist pludselig kaldt useriøs - det mener jeg nu ikke at jeg er.

Du har helt sikkert en pointe med de 8 punkter du nævner, men her er der jo tale om en meget simpel løsning, og lad vende den om - at forsøge at tage 50.000 for sådan en simpel løsning er simpelthen "uartigt" Wink - og at tale 150.000 for så simpel en ting - det er helt ude i hampen

Dette er ikke for at starte en Krig i den her tråd, der er mange måder at lave App's på, men der er ingen grund til at sælge en "Ferrari" når der er brug for en "Folkevogn".

Og så lige for at tage den med Prisen - når jeg siger 5.000 - 10.000 så er det mit seriøse bud på hvad sådan en burde kunne laves for med dygtige offshore ressourcer. Med brug af danske ressourcer mener jeg ikke, selv med danske priser at den bør komme over f.eks 25.000.

Dertil kommer selvfølgelig omkostninger til videre udvikling, udvikling af database delen, hvis den ikke findes allerede, fremtidig vedligeholdelse mm - det er klart at det koster at drive en APP, igen afhængigt af kompleksiteten, men det var jo ikke det der var spørgsmålet her

//Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Min kommentar med useriøs var bestemt også sat lidt på spidsen. 

Men du ved jo ligeså godt som mig at for 5-10.000 så kan du ikke opfylde samtlige punkter på min liste - også selvom du bruger offshore udvikling i phonegap. Hvis du samtidig skal have dine egne timer dækket ind. 

:)

David

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)