Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af opholdssted for unge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er i gang med, at undersøge mulighederne for, at starte et opholdssted for unge med sociale og/eller kognitive vanskeligheder.

Rent fagligt har jeg både uddannelsesbaggrunden for dette område og 10års erhvervserfaring, det er mere i forhold til den økonomiske del jeg føler mig usikker.

Derfor har jeg nogle spørgsmål som jeg håber, at nogen af jer kan hjælpe med.

1. Hvilke fordele ulemper er det ved, at starte opholdsstedet som en fond vs. privat?

2. Er der mulighed for, at få økonomisk støtte i forbindelse med opstarten? evt. hvor/hvordan?

3. Jeg frygter lidt, at få nogle økonomiske problemer ved opstart da jeg kan risikere, at leje mig ind på en bygning og herefter stå med en høj husleje uden, at have fået visiteret nogle unge. - Hvad tænker i man evt. kunne gøre i dette tilfælde?

På forhånd tak for jeres hjælp! Big Smile

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været involveret en lille smule i den slags arbejde tidligere, så vidt jeg har forstået tror jeg det er en snak med kommunen der skal til. Hvis du godkendes til projektet kan du så vidt jeg har forstået visiteres til xx antal unge, og de kan så forhåndsvisiteres således du har belægning fra dag 1.

Der er rigtig mange penge i det system, men det kan også kræve 24 timers bemanding hvis det er et opholdssted hvor de skal bo osv. Så der går også rigtig mange ressourcer til driften ud over det du spørger efter omkring lokaler m.m.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen!

Jeg vil forsøge igen, at ringe til kommunen og spørge ind til netop det du fortæller. Ja det kræver 24 timers bemanding og det i sig selv resultere i store lønudgifter.

Jeg har også overvejet, at søge nogle fonde til projektet, men tvivler på hvor meget der er, at hente når det er et privat opholdssted.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt kommunen nu evt. ikke skulle have interesse i dit projekt, kan du jo forsøge at ringe til nogle af nabokommunerne. Der er stor forskel i sagsbehandlingen, fokusområder og socio-økonomiske forhold i de forskellige kommuner.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Royalbarber.dk Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Arne. Jeg håber den lokale kommune godkender projektet, men ellers gør det mig heller ikke noget, at søge hos andre kommuner.

Tilmeldt 29. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejning af Opholdssted - eller anden for for erhverv -

eller til en stor familie, som har brug for ekstra megen plads... eller måske gerne vil have mulighed for kombineret privat-beboelse og erhverv....

Flot restaureret gård med god beliggenhed og udsigt - udlejes.

Underetagen: Stort, flot køkken/alrum med alt hvad der tilhører i hårde hvidevarer - kun gode materialer såsom eks.vis Nero Africa Granitbordplade. Stort, lækkert badeværelse med boblebad & brusekabine. Der er både en for - og bagindgang, stor stue (kan evt. deles op til endnu et værelse), stort soveværelse og et mindre værelse. Overalt gulvvarme og sorte, gennemfarvede HL fliser.

Overetagen: Imponerende flot badeværelse - også med Ifø brusekabine og 4 store soveværelser samt et depotrum og mulighed for tekøkken. Her er ligeledes gulvvarme i alle rum.

Stalden som er ca. 300 m2 - heri er der renoveret i de 150 m2, hvor der er en FLOT stor sal (skolestue?), forberedt til køkken, toilet, ekstra værelse.

Ejendommen er beliggende mellem Kolding og Haderslev.

Henv.: 26552662 

Mvh Annette Dahlmand-Bramsen

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)