Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken slags læder skal bruges til brug af t-shirts

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at starte et nyt tøj produkt, og der skal jeg bruge læder til min 50/50 t-shirt læder trøje.

Men hvilken slags læder er bedst at bruge, så det også kan vaskes på samme grader som den normale t-shirt?

Rasmus Alsted 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Jeg vil klart anbefale dig at kigge på polyester. Læder er som sagt et naturprodukt, hvilket siger sig selv da det er huden på et dyr. Det er utrolig skrøbeligt, og vil i alle tilfælde kræve specielle vasketeknikker.

Polyester et et syntetisk stof. Det bliver derfor hverken mindre eller grim i vask. Det kan laves, så det blå øje ikke kan se forskel på læder og polyester. Dett ved jeg, da flere af de førende tøjbrands bruger dette i egenproduktion. Det er både billigt og smart, da det ikke har så specielle krav mht. vaskeanvisninger. Kombinerer du det med bomuld, så klare det sagtens de 30-40 grader som anbefalinger på bomuld lyder på.

Lad mig høre fra dig, hvis du har brug for hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hm - man vil hvis vi taler ren bomuld skam kunne få problemer med undermærkning hvis man siger bomuld og 30-40 grader. Bomuld kan tåle langt mere og må ikke undermærkes, men her står læder/bomuld - Er selve denne T-shirt blanding af ægte læder og bomuld - så må det jo være noget tyndt læder for ikke at være ubehageligt

Ægte læder kan vaskes, også let ved 30 grader MEN - garvestoffer kan smitte af på hvidt stof de første gange. Nogle få jeans bruger faktisk ægte læder i præget (varme) som back pocket label - men som L skriver så bruger mange en "jeans-leather" polyester type som silketrykkes, og er billigere og tåler mere varme så jeg støtter også brug af en jeansleather look label - også fordi den er tyndere og billigere

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej L og John

Tak for jeres svar, som i også nævnet er det en blanding af læder og bomuld.
Jeg vil derfor tage jeres råd med om polyester, da det er både billigt og nemt at gå til.

Tusind tak til jer.

Det vil så sige at det kan vaskes på normale grader som en relativ normal t-shirt? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De produkter som i øjeblikket ligger på markedet, hvis det handler om bla. streetwear, så hedder det som reeal:

Produktinformationer


 

POLYESTER ALENE - Vaskesymboler
 

Bomuld alene - vaskesymboler
 

Så er det bare at sammenligne..

Tjek rundt på nettet. Du har må have din inspiration ud fra et givent produkt og virksomheder skal som reeal oplyse vaske- og plejeforanstaltninger.

Håber det kunne bruges. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

følg de 40 grader vask for polyester. At bomuld og polyester ikke skulle tåle tumbler er jo forkert men syninger kan jo være så de ikke gør - Mange dropper tøj hvis ikke de kan tumbles, men det må du teste. Normal bomuld og polyester tåler sagtens tumbler - bomuld helt uden problem

Temp på vask af hvid bomuld er jo op til kogevask - men farvet bomuld styres af farven  og her er de 40 grader sikkert også fint

Hvis ikke det er noget du helt selv producerer, ville jeg tror producenten har vanskeanvisninger du kan følge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)