Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd om konkurs

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle læsere!

Jeg har for nogle få år siden afstået en forretning(restauration) som jeg stadig har pant i, med et betydeligt tilgodehavende. Køber af forretningen har i de første få år af driften oparbejdet et anseeligt underskud. Afdragene på pantebrevene bliver dog betalt til tiden, og det er jo godt nok. Imidlertid er underskud og gæld mv. ved at nærme sig aktiverne, hvilket reelt er teknisk insolvens.

Såfremt tendensen for driftsresultaterne fortsætter med resultatet for 2014, skal der ikke meget til en faktisk insolvens. Min spørgsmål lyder på, hvornår en eventuel konkursbegæring kan indgives? Jeg forudser at underskud, gæld mv. vil overstige aktiverne i 2014 og at en insolvens, derfor er en reel mulighed. Hvordan skal jeg forholde mig såfremt de fortsat betaler afdrag til trods for en insolvens? Skal jeg reagere på det, og eventuelt begære pantebrevene indfriet?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvori består pantet?

Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om løsøre-pantebreve.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der om opsigelsesvilkår i pantebrevene?

Så længe aftalen omkring pantebrevene overholdes, hvad er det så du mener at kunne få ud af en evt konkursbegæring, som du ikke i forvejen er sikret via dit pant?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Du skal naturligvis overholde diverse vilkår i pantebrevene udfra denne situation. 

2) Du skal tænke på hvordan du får mest ud af det - hvis kassen er "tom", så får du ikke rigtigt noget økonomisk ud af at erklære det konkurs - medmindre der er aktiver du kan sælge, som har en værdi. 

Så du skal bedømme - om det er mest værd for dig i drift eller i konkurs tilstand.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)