Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af Aps

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville spørge ham - det lyver han næppe om - han forekommer helt OK Det med registreret / godkendt er kun fordi den erklæring der skal indgives mig bekendt skal gives fra en godkendt. Ellers kan man checke det i foreningen af revisorer mener jeg FAR

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Erklæringen er en egenerklæring, eller hur?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

brug evt Thomas til opgaven. (hvis thomas er godkendt/registreret revisor) Selskabet kan lukkes ved erklæring hvis der ikke er nogen gæld i selv selskabet - Har det blot en aktiekapital på 50.000 kr og ikke i den uge det har eksisteret fået gæld - eller har betalt den - så kan det lukkes ved erklæring som en revisor skal udarbejde - og så får du aktiekapitalen eller hvad der er tilbage af den - retur og kan indfri dit eget lån i banken.

Hej John,

En § 216 erklæring, som jeg tænker du refererer til her, er noget som selskabsejeren afgiver over for Erhvervsstyrelsen til sikring af, at der ikke er ubetalt gæld tilbage i selskabet. I denne sammenhæng hæfter man derfor personligt, hvis der skulle være gældsforpligtelser, som man ikke har oplyst i denne forbindelse. Ligeledes er det et krav, at man har indhentet skattekvittance (Indberettet seneste periodes indtægter mv. + fået godkendelse fra skat på afmeldelse af virksomheden og at der ikke er yderligere skattekrav herfor) for, at kunne gennemføre en sådan afmeldelse af selskabet.

Der er derfor kun en revisor med i dette, hvis du ikke selv kan klare skattekvittancen + den formelle udarbejdelse af erklæring og indsendelse af korrekte dokumenter til SKAT. Det er dog ikke et krav, dette er en godkendt en af slagsen.

Se Selskabslovens § 216: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=135933

§ 216.I kapitalselskaber, hvor alle kreditorer er betalt, kan opløsning ske, ved at kapitalejerne over for Erhvervs- og Selskabsstyrelsen afgiver en erklæring om, at al gæld, forfalden som uforfalden, er betalt, og at det er besluttet at opløse kapitalselskabet. Kapitalejernes navne og adresser skal være angivet i erklæringen.

Stk. 2. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen kan kun registrere opløsningen, hvis erklæringen efter stk. 1 er modtaget i styrelsen senest 2 uger efter underskrivelsen og er vedlagt en erklæring fra told- og skatteforvaltningen om, at der ikke foreligger skatte- og afgiftskrav vedrørende kapitalselskabet.

Stk. 3. Selskabet er opløst, når det slettes i Erhvervs- og Selskabsstyrelsens register over aktive selskaber.

Stk. 4. Kapitalejerne hæfter personligt, solidarisk og ubegrænset for gæld, forfalden som uforfalden eller omtvistet, som bestod på tidspunktet for erklæringens afgivelse. I det omfang der er overskydende midler, fordeles disse til kapitalejerne.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jep - betalingserklæring er vist det fulde ord eller vist nok § 216 (kan huske forkert) Det kræver vist ikke en gang registreret revisor som jeg nu ser det (det jeg troede var at regnskabet skulle være revideret men det kan jeg ikke lige hurtigt se i links) - og så kan man jo gøre det selv eller få hjælp som man vil. Det ved du garanteret arguins

egenerklæring som ord lyder jo revisorfrit :)  Man skal i alle fald være sten sikker på ikke at ha gæld men det virker det jo ikke som her og så skal den måske bare bekræftes fra skat at der ikke er nogen mellemværende der heller

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at der ingen gæld er i firmaet. Jeg aner dog ikke hvordan man rent praktisk lukker det. Jeg har skrevet lidt med Thomas Jørgsen derom og han kan hjælpe mig med det.

Tilmeldt 24. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

nej det er jo ikke nødlidende - Bare lad Thomas hjælpe dig så løser det sig let

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

at selskabet vel ikke er nødlidende - det er jo uden aktivitet og dermed har det vel fuld kapital ? - som du får ud igen ved en helt almindelig lukning ved betalingserklæring. Salg til nogen der handler med nødlidende selskaber vil generelt gi dårlige penge til slut end en fuld likvid lukning som jeg forstår Thomas kan hjælpe dig med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)