Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg ved at blive hacket eller? Nogen registrere sig konstant.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har netop her d.2 januar gået online med en interesse hjemmeside kaldet: Championcity.dk

Siden da har jeg haft lige godt 132 besøgende ifølge google analytics. Ud af dem kan jeg se at 38 er fra Rusland :/ - 10 fra USA - Resten fra Danmark.

De sidste 2 dage har jeg haft 20 registreringer af nye brugere på siden, alle sammen med nogen fuldstændig random mails og navne. Bare i dag har jeg haft 12.

Jeg aner ikke om der er noget under opsejling. Måske er jeg ved at blive hacket, jeg aner det ikke rigtig.

Er der nogen der har været ude for noget lignende, og ved hvad der sker?

Mvh

Carsten Nielsen

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget normalt det du oplever, jeg ville ikke være urolig, jeg har prøvet det massere af gange, du kan gøre lidt for at komme det til livs, hvad er din side lavet i? Jeg har oplevet det med 3 Joomla sider.

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt, troede lige det værste. Tak. :)

Min side er lavet i Wordpress 4.1.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu aldrig forstået hvorfor de gør det? Det må være for at teste og der er liv på siden måske? Men start med at spærre for deres ip adresser, det er bare en tabt kamp for på forhånd, det er min erfaring.

Så slet dem lige så snart du kan, det er nemmeste for dig, så du hele tiden holder dem nede.

Mvh
Hagbart

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget som almindelig WordPress spam, som kan gå ud over alle de formularer man har i WordPress herunder kommentarer, medlemsoprettelse og kontaktformularer.

Den mest effektive måde at beskytte sig imod det, plejer at være et CAPTCHA felt. Det fjerner effektivt en del robotaktivitet. Så det vil jeg anbefale du får installeret på din side.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten.

Du skal bruge:

Akismet plugin

Hvis du bruger Contact Form 7, kan du tilføje: Contact Form 7 Honeypot plugin, som fjerne div. Spammer.

Du kan installere captcha: Sweet Captcha plugin, Adds SweetCaptcha anti-spam solution to WordPress on the comment form.

Og installere sikkerheds plugin: Wordfence Security

Og under Indstillinger – Diskussionsindstillinger skal du sætte flueben i Kommentarer skal godkendes manuelt. Eller ønsker du slet ikke kommentarer, skal du fjerne flueben i: Tillad folk at skrive kommentarer til nye indlæg.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

@Hagbart,

Som dig har det også undret mig hvad grunden er til at robotter opretter fake profiler på nogle websider. På nogen af de websider jeg har lavet hvor man kan melde sig til som bruger kommer der ingen spam brugere, på andre kommer der adskillige hver dag. Der er tilsyneladende ikke noget system i det, og dog alligevel. Det kan se ud som at sider hvor der er et forum er mere tilbøjelige til at være offer for spambrugere. I det tilfælde kan brugerne ligge som sovende celler, der så en dag begynder at fylde dit forum med spam og links til suspekte webshops i udlandet. Ligeledes har jeg set det en del hos sider med kombineret community og webshop.

Der er en række ting man kan gøre for at fjerne eller minimere antallet af spambrugere, her nogle af dem:

1) . E-mail verificering, der dog har dog ikke den store effekt i praksis

2) Personlig godkendelse af nye bruger før endelig oprettelse. En effektiv men arbejdskrævende måde at holde spambrugere væk

3) slet spambrugere når de opretter sig. De vil dog ofte hurtigt oprette en eller flere nye brugere. Kan man blokere dem istedet kan det være en løsning i nogle tilfælde.

4) CAPCTHA som der nævnes her. Har dog personlig erfaring med at selv gode CAPCTHA som mollom heller ikke er nogen hindring for spambrugerne

5) Bloker brugere fra bestemte lande eller IP numre, så de ikke kan oprette sig. Har oftest heller ikke den store effekt, da de fleste spambrugere benytter dýnamiske IP adresser

6) Honey pots som Niels nævner. Felter der skjult med CSS for mennesker og derfor kun kan ses af robotter. Når et af disse felter udfyldes bliver registreringen efterfølgende annuleret. Dette kan være en ganske effektiv måde at undgå de fleste spambrugere. Der findes moduler/plugins til de fleste større CMS der kan hjælpe dig med at lave honeypots.

7) Tredieparts spam værktøj , Samme princip som for et virusprogam, hvor et firma løbende holder øje med udviklingen på området og hjælper brugeren med at beskytte sig mod trusler . Oftest skal man betale for en sådan ydelse.

Mvh

Mads

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle jeres svar. :)

Jeg kan høre der er noget at gå i krig med.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)