Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp: Annullere flytning af telefonnummer som bruger (men ikke ejer) har sat i gang

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber en af jer er skarpe på det juridiske og kan hjælpe lidt her:

Min sviger-farmor var tidligere i dag forbi en telebutik for at få hjælp til hendes telefon. De har tidligere hjulpet hende, men i dag var der en sælger der i stedet fortalte hende, at hun jo bare kunne lave et abonnement hos dem, og så skulle de nok hjælpe. Den skønne gamle kone er ikke så snild i teknologi eller kontrakter, så hun fik sagt ja tak til det hele uden at vide noget nærmere om det.

Det er således at det er hendes barnebarn der har oprettet den nuværende aftale, så telefonnummeret står i hans navn, men det er min sviger-farmor der bruger det. Forretningen nægter dog at annullere aftalen og fastholder at nummeret skal flyttes.

I mine ører lyder det ret galt. Dels det rent etiske i at udnytte en ældre dame der forvirret kommer ned i forretningen - og så ikke være klar til at annullere aftalen ganske få timer senere.

Men også dels rent juridisk - for hvordan dælen kan de mene at aftalen er gyldig, når hun slet ikke er ejer af nummeret?

Hendes barnebarn er i udlandet, men det nye teleselskab mener at den eneste vej fremad er ved fremmøde i den butik, hvor aftalen er indgået. Derfor vil jeg gøre et forsøg og se om jeg kan overbevise dem om en ny tilgang til tingene - og for at gøre min overbevising mere overbevisende, er det jo rart med lidt kloge ord i baghånden?

Tak på forhånd :)

Hilsen Jesper

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge Telenor så er det Kun ejeren af nummeret der kan flytte nummeret

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/om-koeb-og-levering/mobil-og-mobilt-bredbaand/nummerflytning/

3 skriver

http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Abonnement/Nummerflytning/#Om_flytning_af_nummer

Der er en anden ejer af nummeret

Ejeren af abonnementet skal udfylde en fuldmagt for mobil eller fastnet og sende den til os. Hvis du er i tvivl om, hvem der skal skrive under på fuldmagten for flytning af dit nummer, kan du se det på din regning eller kontakte dit tidligere teleselskab.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke ekspert på området men har da flyttet nummer og skiftet abonnement en del gange.

Så vidt jeg har forstået reglerne er den aftale hun har indgået ikke omfattet af fortrydelsesret, men kan (formoder jeg) opsiges med et varsel som fremgår af kontrakten. Der skal naturligvis betales abonnement for den pågældende periode.

Nummeret til gengæld kan kun flyttes fra det eksisterende selskab af den som ejer nummeret. Dvs. der skal udfyldes og underskrives en aftale om nummerportering, og her er det min erfaring at selskaberne er ret strenge med at den skal udfyldes korrekt og af den som har nummeret.

Hvis mine antagelser er korrekte så kan de ikke få lov til at flytte nummeret da det ikke er ejeren som har bedt om det. Til gengæld kan de fastholde at der er indgået en aftale om et abonnement som man straks kan opsige og desværre må betale for i den gældende opsigelsesperiode.

At selskabet rent praktisk burde erkende at de på sigt ikke har en ny kunde alligevel, og derfor burde annullere og afslutte den der er en halt anden sag...

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør i øvrigt bare kunne ringe til det nuværende selskab og forklare situation, så vil de nemt kunne afvise nummerporteringen. Jeg tror endda de ville være glade for at beholde det. De skal jo også godkende det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svarene :)

Ejeren af nummeret har prøvet at ringe til sit nuværende selskab for at blokere nummerflytningen, men de henviser til det nye selskab (der så igen henviser til forretningen). Nemt skal det ikke være ;)

Men jeg er enig med din vurdering, Kim, i at de i teorien kan vælge at fastholde at hun skal betale abonnement for aftalen. Men mon ikke den beslutning bliver ændret, hvis man snakker med en i deres system som, modsat sælgeren i butikken, ikke er provisionlønnet og derfor måske tænker lidt længere end til det næste salg ;)

Tak for hjælpen.

Hilsen Jesper

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle den beslutning blive ændret ? Hun har valgt at tegne et abonnement og det må hun jo så opsige igen hvis hun ikke ønsker det mere sådan fungerer systemet.
Hvordan skulle virksomheden i øvrigt nogensinde vide at hun står og flytter et nummer der ikke ejes af hende. De booker jo blot en flytning ud fra koden på sim kortet.

Hun var dum og naiv og lod sig overtale til at tegne sig et abonnement længere er den ikke.

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som regel så får man et midlertidigt nummer mens nummer porteringen er i gang. Men: du betaler abonnement fra den dag, du aktivere dit midlertidige nummer. Aktiverer du ikke dit midlertidige nummer, betaler du fra den dag, dit nummer bliver flyttet. Så det er bare at opsige aftalen og så må man se om de vil kræve penge i opsigelsen eller om de er fornuftige.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i al fald annullere porteringen ad samme kanaler, som den er sat i værk, evt. ved at anføre, at den ikke er underskrevet af ejer.
Om farmor har oprettet et nyt abonnement er tvivlsomt, idet det jo har været en samlet transaktion.
Hun er IKKE dum og naiv, blot fordi hun stoler på sine medmennesker. Betal ingenting til det nye selskab. Hvis nummeret "fysisk" er flyttet, har vi en ny situation.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)