Hej, Jeg håber en af jer er skarpe på det juridiske og kan hjælpe lidt her: Min sviger-farmor var tidligere i dag forbi en telebutik for at få hjælp til hendes telefon. De har tidligere hjulpet hende, men i dag var der en sælger der i stedet fortalte hende, at hun jo bare kunne lave et abonnement hos dem, og så skulle de nok hjælpe. Den skønne gamle kone er ikke så snild i teknologi eller kontrakter, så hun fik sagt ja tak til det hele uden at vide noget nærmere om det. Det er således at det er hendes barnebarn der har oprettet den nuværende aftale, så telefonnummeret står i hans navn, men det er min sviger-farmor der bruger det. Forretningen nægter dog at annullere aftalen og fastholder at nummeret skal flyttes. I mine ører lyder det ret galt. Dels det rent etiske i at udnytte en ældre dame der forvirret kommer ned i forretningen - og så ikke være klar til at annullere aftalen ganske få timer senere. Men også dels rent juridisk - for hvordan dælen kan de mene at aftalen er gyldig, når hun slet ikke er ejer af nummeret? Hendes barnebarn er i udlandet, men det nye teleselskab mener at den eneste vej fremad er ved fremmøde i den butik, hvor aftalen er indgået. Derfor vil jeg gøre et forsøg og se om jeg kan overbevise dem om en ny tilgang til tingene - og for at gøre min overbevising mere overbevisende, er det jo rart med lidt kloge ord i baghånden? Tak på forhånd :) Hilsen Jesper |
Ifølge Telenor så er det Kun ejeren af nummeret der kan flytte nummeret
3 skriver
Der er en anden ejer af nummeret |
Ejeren af abonnementet skal udfylde en fuldmagt for mobil eller fastnet og sende den til os. Hvis du er i tvivl om, hvem der skal skrive under på fuldmagten for flytning af dit nummer, kan du se det på din regning eller kontakte dit tidligere teleselskab. |