Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem ved import af produkter til magento

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 14
Indlæg ialt: 51
Fra  Olympen ApS / www.olympen.dk Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære Aminoer,

jeg modtager følgende besked: "Can not find required columns: sku", når jeg forsøger at importere en produkt csv fil til magento igennem system>import/eksport>importer.

Jeg havde først eksporteret alle produkter via system>import/eksport>eksporter for at få setup'et til produkt csv-filen.

csv filen er sat op i open office calc og er i utf-8, sku kolonnen er den første i rækken. Magento versionen er 1.9.1.0

Det var ikke muligt at uploade csv fil til amino, så i får excel versionen istedet:

7230.productimporttest.xlsx

Jeg har forsøgt at google, men kan simpelthen ikke finde nogen løsninger, så håber i har lyst til at hjælpe.

Det skal siges jeg ikke før har prøvet at importere produkter til magento, håber nogle har lyst til at dele deres erfaring og hjælpe mig.

Mange tak! :-)

Vh

Frederik

Olympen - salg af sportstøj og udstyr, spilletøj og holdsæt til klubber, skoler, foreninger, virksomheder

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 123
Fra  WeCode Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Lidt svært at løse problemet uden den csv fil :) evt send til mig.

Men du kan evt. lave en dump direkte fra DB'en og så overføre den.

Kommer lidt an på din case, er ti produkter eller tusind. Hvis det er ti , kan det være det er hurtigere at oprette dem forfra hvis du ikke finder fejlen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du husket at lave den komma separeret? Det kan man vælge i openoffice. Formattetet uft-8 og "", format.
Jeg mener at OO bruger semikolon som standard seperator.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer du ikke igennem inden, kan jeg se på det mandag.

Fra Toftlund
Tilmeldt 30. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Ved ikke om du har løst denne ?

Men prøv at sikre at alle ord er indkapslet af "" og adskilt med ; (semi kolon).

Og husk at alle billeder skal ligge på serveren, før du kører importen, ellers vil billederne ikke blive tilknyttet under din import.

Jeg mener at de skal ligge i import/media mappen.

Ellers giv endelig lyd, hvis det ikke virker :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)