Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke afslutte regnskab i Summasummarum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har 2 regskaber åbne i Summasummarum 4.20 - 2013 og 2014.

Nu prøver jeg så at afslutte 2013, men den vil oprette et nyt. I følge manualen, så burde felterne for nyt regnskabsår være grå og spærret for at man kan skrive i feltet. Det er det ikke og den foreslår samme navn med angivelse af 2014.

Hvis jeg vælger ok, så kommer fejlen, at den ikke kan oprette det nye år, fordi det allerede eksistere - klart nok.

Hvordan kan jeg afslutte 2013 på en måde, så den ved at det nye år allerede eksistere?

Det virker som om, at der mangler en sammenhæng mellem de 2 regskaber.

Håber det giver mening som jeg beskriver det.

Vh Frank

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sikkert hente hjælp ved at tale med www.regnskabsskolen.dk og aftale at sende dem en sikkerhedskopi.

Jeg plejer at stifte nyt regnskabsår først  - og så afslutte gamle - 

Du taler om 2013 og 2014 rent faktisk ikke?

Når du ser "filer" "åben regnskab" - hvad ser du da for regnskabsår?

Når du er i 2013 - hvad ser du da som brugbare og som grå af mulighederne i filerne

Opret nyt regnskabsår    -  opdater nyt regnskabsår    -   afslut regnskabsår og    overfør efterposteringer

I alle fald - www.regnskabsskolen.dk kan garanteret løse den med sikkerhedskopier

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som sagt 2 åbne regnskaber:

FIRMA2013 og FIRMA2014

I FIRMA2014 har jeg ingen muligheder under Filer. Alt er gråt (der har med opretning og afslutning af regnskabsår).

I FIRMA2013 kan jeg vælge Afslut regnskabsår.

Alt som forventet. Jeg vælger at afslutte regnskabsåret 2013, men i dialog boksen "Afslut FIRMA2013", der er feltet "Dato til", feltet "Det nye regnskabs navn" og feltet "Overfør resultat til konto" ikke gråt som de burde være jf. manualen. Man kan rette i de 3 felter.

Det betyder, at den vil forsøge at oprette et nyt regnskabsår der hedder FIRMA2014 (det står der i feltet automatisk, selvom man kan rette det), hvilket ikke kan lade sig gøre, fordi det navn allerede eksistere.

Det er som om, at FIRMA2013 ikke ved at FIRMA2014 eksistere og at de burde være bundet sammen. Måske ligger fejlen i den måde jeg oprettede FIRMA2014 på for et år siden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er enig i, at det tyder på at firma 2013 ikke hænger sammen med firma 2014 når den ikke finder det ved afslutning og ja - du kan jo ha oprettet 2014 uden at gøre det fra 2013 dengang men som nyt firma på en eller anden måde

Igen - hvis du kontakter regnskabskolen og fortæller lidt om det  og gir dem sikkerhedskopier, så er det sikkert løsbart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)