Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg overvejer APS men..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg overvejer at state et APS firma op, men jeg ville bare lige høre om et par ting.

ET: Skal man bare have for 50.00 kr værdi?

TO: Skal det være nye ting? fx. har jeg en mac som jeg vil bruge til min virksomhed, kan jeg så putte den ind i virksomhedens navn eller hvordan funger det?

TRE: Hvem vurderer værdien i din virksomhed? 

Håber i kan hjælpe mig :) 

Mvh Mads

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvordan skal man forstå det her?: Hvis du stifter selskabet med kontanter, kan du dog nøjes med at indbetale ned til 25 % af selskabskapitalen.

Betyder det at, hvis man betaler med kontanter til dem. Kan man så nøjes med at betale 12.500 kr ?

Har læst det her fra: https://startvaekst.virk.dk/opstart/jura/virksomhedsformer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

de 25% hænger som du ser sammen med 25% af kapitalen dog altid mindst 50.000 for ApS som der jo klart står

Du kan stifte med 50.000 kontant - og det er ligetil og billigt. Du kan også stifte med værdier for 50.000 = apportstiftelse og her skal dine værdier vurderes af en revisor der skal garantere dem, og det koster let ca 10.000 kr mere end kontant stiftelse

Spørgsmålet er behandlet i  STIFTE KONTANT ELLER VIA VÆRDIER LINK 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

For at tage det sidste spørgsmål først, så er mindstelkravet lkr. 50.000, så du kan ikke stifte et Aps med foreløbige kr. 12.500. Er kapitalen derimod kr 200.000 ville du kunne stifte selskabet med foreløbig indbetaling af 25%, som er kr. 50.000.

Du kan indskyde div aktiver ind i selskabet, i stedet for kontanter, men så skal der foreligge er revisorerklæring omkring aktivernes værdi. Aktiverne skal ikke nødvendigvis være nye.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)