Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå tarrif nr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

kan man importere fra ikke EU lande og slippe for at skrive tarrif nr., vedlægge faktura og hvad man ellers skal? 

Tænker hvis man køber mindre partier over ebay, så tror jeg ikke sælger noterer overståede? Nogen der har erfaringer med det? :)

Venlig hilsen

Julie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jo mindre oplysninger der er sammen med pakken - og jo værst hvis der ikke er CVR nummer på (som vil betyde moms lægges på fra ved import fra ikke EU) - jo langsommere og besværligere behandling - Du skal så sende den dokumentation de vil være krævet - ex bevis for pris (kunne være screenshots fra købet + betalingen i bank eller paypal) og de vil ofte ikke betyde krav om tarriff - men så er der jo kun told til at sætte den korrekte tarriff og told - 

Jeg har 0 erfaring med import fra Ebay som firma - det er jo lidt små ordre lyder det som, men som privat er det jo sådan det foregår og ud over, at du som firma skal være importregistreret og dermed totalt ansvarlig for korrekt import - så er det givet det samme - Hvis ikke andre har mere at byde på så ring til told og hør hvad dine minimumskrav er til evt. tarriff numre hvis ikke sælger kan/vil skrive det på, Told må kende til problemet med andre firmaer der køber fra ebay

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay - det lyder meget mere besværligt! Jeg prøver at ringe og høre dem. Tak for svar :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dit ansvar, at indfortoldningen sker korrekt. Det er en af de ting, som du accepterer ifb. med importørregistreringen.

Naturligvis kan det undlades, og lade tredjepart indsætte noget efter bedste overbevisning. Men ansvaret vil altid være dit - og dermed også omkostninger hertil.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)