Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af web-shop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har i længere tid overvejet at påbegynde et projekt med en lille webshop..

Har dog udtænkt nogle mulige ideer, men mangler bare kickstarten til at kunne lave selve websitet..

Hvis nogle kunne give nogle fif til en handicappet inde for det emne hvilket gælder "lav en webshop", ville det være helt perfekt.

Mvh Bredahl :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Nov 14
Indlæg ialt: 44
Fra  a2group.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. bredahl,

Det lyder spændende!

Vil du selv gå igang med at lave shoppen, eller skal du have nogen til det?

Med Venlig Hilsen

Mikkel

Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar Mikkel.

Jeg vil så vidt muligt selv forsøge at lave webshoppen på egen hånd, da jeg er 15 år og har interesseret mig meget for iværksætteri,

og nu skulle det så bare ske. Derudover ser jeg det som en bedrer mulighed på længere sigt, hvis jeg kan det på egen hånd, hvertfald det meste af det.

Mvh.  Martin.

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en række gratis platformer (CMS), som du kan bygge din webshop på. Personligt har jeg kun praktisk erfaring med Wordpress, som grundlæggende er et blog-site. Hertil er det så muligt at ligge ekstra plugins; her kan f.eks. WooCommerce ligges ovenpå systemet, som giver en bred vifte af muligheder indenfor webshop. Der kan tilkøbes et hav af ekstra funktionaliteter - men der findes også en lang række gratis værktøjer. 

Søg lidt rundt på www.themeforest.com og se eventuelt de færdige themes der er tilgængelige i hvert CMS-system. Måske er der lige præcis ét som fanger dig - og dermed bliver din favorit platform. Gå efter de løsninger, hvor der er højest salg-rate (http://themeforest.net/item/flat-responsive-woocommerce-theme/5484319?WT.oss_phrase=responsive%20wordpress&WT.oss_rank=8&WT.z_author=UX-themes&WT.trending=trending&WT.ac=search_thumb), er et rigtig godt bud. Det er nemt at komme igang med, og der er ingen grænser for hvilke customizations du kan lave.

Til Wordpress + WooCommerce findes der skræddersyet løsninger, hvor du mere eller mindre kun skal have Post Danmark Erhvervsaftale, NETS betalingslønsning, og en Betalingsgateway (eller bare benytte PayPal's løsning). Der findes i hvert fald en lang række muligheder.

Må jeg spørge hvilke produkter du ønsker at sælge? 

Mvh. Jimmi N.

Fra Tårs
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 45
Fra  TekstGuru.dk Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bredahl!


Det lyder meget spændende! Hvis det er noget du interesserer dig for, så er det helt klart den rigtige vej at gå!

Jeg driver selv webshoppen iGrej.dk men en meget fornuftig omsætning!

Jeg tilbyder mange nye unge iværksættere en responsiv hjemmeside til de overkommelige pris af kun 1299,-.  Den kommer til at ligne iGrej.dk, eftersom at det er et design som simpelthen bare fungerer 100% og samtidig er så stilrent og går til stort set alle brancher! Dette vil jeg også tilbyde netop dig!

Skriv til mig på simon_soe@live.dk hvis du er interesseret! :)

www.TekstGuru.dk - Vi udfører alle typer tekstopgaver til discountpriser

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin!

Syntes det er super fedt at du tænker de tanker i så ung en alder, hold endelig fast i det, jeg ville ønske jeg også havde gjort det! Smile

Hvis du vil prøve kræfter med din egen webshop skal du først og fremmest vælge om du vil bruge en hosted løsning, eller en open source løsning. Forskellen er at med en hosted løsning er det hele sat op til dig, og der er support klar til at hjælpe dig med de problemer der opstår, det er derfor nemt at komme igang med. Til gengæld er det meget begrænset, du kan ikke skræddersy alting som du har lyst, og begrænsede eller fraværende funktioner, seo muligheder osv kan hurtigt blive et problem. Det koster også penge, typisk et opstartsgebyr samt gebyr for hver måned, hvert salg og/eller trafik.
En open-source løsning er gratis at bruge, og alt kan skræddersys præcis som du vil have det, alt kan programmeres ind, så med den rigtige ekspertise er der ingen begrænsninger. Men det er selvfølgelig svært uden forudsætninger at få det til at se fedt ud, hvis ikke man selv kan programmere, så man bliver nødt til at købe hjælp fra eksperter, hvis man vil udnytte mulighederne. Men alt efter hvilket system man vælger kan man med den rette dedikation lærer at ordne rigtig meget af det selv, men det kommer helt an på hvor meget tid og energi man selv vil lægge i det.
Jeg er også nybegynder, og kom for et par måneder siden frem til at WooCommerce var løsningen for mig, og det har jeg slet ikke fortrudt! Jeg tror det er det mest brugervenlige open-source system at komme igang med, hvis man slet ingen forudsætninger har. Det er super brugervenligt at gå ignag med, og der er nogle gode SEO muligheder der er til at gå til! Der er også skrevet massere guides til hvordan du optimere og skræddersyer din webshop, og det er super fedt, det er til at forstå selvom du ikke er helt inde i alle de koder, og man får en større og større forståelse for hvordan det hele hænger sammen. WooCommerce fungere ved plugins som gør at du kan få en masse fede funktioner uden at de skal programmeres ind som sådan, nogle af de gode plugins koster dog lidt penge. Systemet er også rigtig populært, hvilket gør at der er en masse gode eksperter som er til at betale for. WooCommerce kan helt sikkert anbefales, men bemærk at jeg også er helt ny i faget, og absolut ingen erfaring har med andre løsninger, så lad vær at tage mine ord for alt for gode vare Wink

Du vil støde på mange folk der vil påstå at man ikke kan lave en fed shop selv, uden at blive ruineret ved køb af eksperthjælp, men det er jeg slet ikke enig i. Hvis man som du siger interessere sig for iværksætteri og e-handel, så vil jeg mene at man kan komme rigtig langt for få penge, med den rette dedikation! Men det er sandt at du ikke kommer uden om at købe hjælp fra eksperter, og derved er der selvfølgelig en risiko for at komme til at betale overpriser eller blive taget ved næsen, men sådan er det med alting. Man skal være meget betænksom med hvor hjælpen kommer fra, internettet er såvel som den virkelige verden fyldt med hustlere.

Hvis du vil se her hvor langt jeg er nået på et par måneder, uden at bruge særligt mange penge på eksperthjælp, og uden nogen som helst forudsætninger hverken grafisk eller som programmør, kan du se min webshop her, jeg syntes selv den er blevet ret fed Smile
Jeg har dog mistet lidt penge på begynderfejl, men jeg syntes også jeg har været rigtig heldig med at finde god hjælp til grafik og programmør, som er til at betale!

Held og lykke med det!! Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)