Jeg skal til at skrive min fagprøve opgave og jeg har valgt at skrive om implementering af nyt regnskabsprogram. Jeg er lidt på bar bund og jeg håber at I kan hjælpe.
Pt. har vi Axapta som regnskabsprogram og jeg har faktisk ikke ret meget kendskab til andre programmer end Axapta. Jeg har sat mig for at jeg vil afgrænse mig på 3 mulige programmer som jeg så vil sætte op mod hinanden med fordele og ulemper.
din løsning vil sikkert interessere herinde. Der er masser af vælge mellem - men bestemt ikke en let opgave - tag f.eks Dinero - Billys billing - Economic (og vil du har et ikke online imellem for at få den forskel med - Summasumarum - og vil du har noget til de klart større firmaer med - Navision f.eks.)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, spændende opgave. Jeg er sikker på, at nogen (f.eks. undertegnede) er MEGET interesseret i din opgave og måske endda vil læse den inden aflevering. Implementering af nyt regnskabsprogram forudsætter jo, at man har valgt et, hvilket kan være en omfattende proces i sig selv. Hvis det kan være relevant, har denne side en oversigt over fordele og ulemper ved de gængse programmer - men de er online alle sammen: http://regnskabguiden.dk/online-regnskabsprogrammer/
Johns forslag er gode, måske kunne man også medtage C5, web-regnskab eller andre af Vismas. Google is your friend.
God vind - og spørg endelig mere, hvis du har brug for det.
Ja, det tænkte jeg nok. Det var også derfor at jeg ville høre om et par forslag. Jeg har godt tænkt på at sætte et online program med men jeg ville sætte det op med de programmer som har nogenlunde samme egenskaber som Axapta som måske også er billigere for firmaet m.m.
Det er jo et heftigt spørgsmål... Jeg tror, du kommer længst ved at nedfælde dine krav til de regnskabsprogrammer, du vil undersøge, og så gå på jagt ud fra dette: Skal der være debitor/kreditor-styring, integration med webshop, backup/restore, skal det være for begyndere eller eksperter osv. osv.
Det virker som om, du har kendskab til Axapta. Det kunne du så også tage udgangspunkt i: Hvad er det, Axapta kan, som du vil sammenligne med andre?
Grunden til at jeg har valgt dette emne er at der er en del i Axapta som min virksomhed slet ikke bruger så som udgangspunkt skal jeg notere alt det har behov og derefter som du siger samligne :D