Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Norge fra Dansk webshop?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt, jeg står og gerne vil udvide til Norge, men står lidt i det problem jeg har hørt der er nogle regler her omkring på grund af at Norge ikke er medlem af EU og det gør nogle import regler med mere, men hvordan skal jeg forholde mig til dette når det er en Dansk webshop der vil sælge vare til Norske kunder?

Håber i kan hjælpe lidt til her inde på hvordan man løser denne opgave bedst muligt?

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Norge sælger du bare uden moms. Husk CN22 formularen samt synlig faktura på breve/pakker, da de skal kunne beregne momsen.

Hvad med Sverige? Big Smile

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret, vi er også igang med sverige men der har vi ikke det samme problem da sverige er inden for EU så opstår problem stillingen ikke, :) ikke så vidt jeg ved, og går heller ikke ud fra at man kan undgå "moms" til svenske kunder?

Hvor kan man finde sådan en CN22 fætter henne så jeg kan nærstuder det? :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Kbh S.
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Til Norge er det reglerne for export uden for EU som gælder. Dvs. ingen moms på fakturaen og varen skal medfølges af et tolddokument.

CN 22 kan bruges optil 300 SDR = 3313 NOK. Derefter skal der et rigtigt tolddokument med.

Norge har hævet den told- og momsfri grænse til 350 NOK. Ordre under dette beløb vil ikke behøve at gennemgå toldbehandling - så måske det var en mulighed?

Du kan også etablere dig I Norge med en moms repræsentant og så kan du tilbyde din kunder at de betaler momsen hos dig, og så står du for indfortoldningen.

Mvh.

Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Stenmann:
Norge har hævet den told- og momsfri grænse til 350 NOK. Ordre under dette beløb vil ikke behøve at gennemgå toldbehandling - så måske det var en mulighed?

Jeg blander mig lige med et par tillægsspg...

Er dette beløb eks. Fragt ? 

- Betyder det at den norske kunde ikke bliver pålagt hverken moms eller andre afgifter/told ?

- Og betyder det at hvis man sender ordrer under dette beløb, behøver man ikke udfylde CN 22 ? ( Jeg går udfra at fakturaen fortsat skal påklæbes pakken, således at de kan checke i tolden at det er under minimumsbeløbet)

 

Fra Kbh S.
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

De 350 NOK er et total beløb inkl. fragt og forsikring - så det er nemmere at vurdere en forsendelse nu.

Der skal altid et tolddokument med - så også en CN22 for ordre under 350 NOK. Husk det gælder ikke alle varer. Alkohol, tobak og lign. skal der betales moms og afgift for.

Mh.

Michael

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Pocketsize.dk Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

måske er jeg lidt sløv, men jeg vil godt vide hvor man skaffer CN22 formularen?

vh

jan

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Laugesen:
- Betyder det at den norske kunde ikke bliver pålagt hverken moms eller andre afgifter/told ?

 

Jo naturligvis bliver de opkrævet både told og moms af det norske toldvæsen. 

 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)