Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der med mit domæne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har følgende problemstilling, som jeg håber I kan hjælpe med:
Sidste år købte jeg et domæne. Jeg har hverken udarvejdet hjemmeside, købt webhotel mv. Har kun domænet.

Her forleden så jeg i TV, at der er kommet en ny virksomhed, hvis navn stemmer overens med navnet på mit domæne.

Mit spørgsmål er således, om den pågældende virksomhed kan gøre krav på overtagelse af domænet?

Det skal siges, at navnet er forholdsvis generisk.

Håber på hjælp.

Tak

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan selvfølgelig være svært at sige, men der er klart mulighed for at den virksomhed kan lave en klage til domæneklagenævnet og potentielt tage domænet fra dig. 

Der er flere argumenter de kan vælge at anvende:

- Du har ikke nogen særlig tilknytning til domænet (som f.eks. at dit familienavn er det samme).

- Hjemmesiden har ikke noget indhold.

Virksomheden kan hævde at det har meget stor betydning for deres virksomhed at de får det, men ikke så stor betydning for dig.

Du kan læse lidt flere argumenter der tidligere er brugt her. Her kan du også læse lidt mere om hvordan du kan beskytte dig mod at dit domæne bliver taget.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke bruge det så JA.

Fra Skanderborg, Galten
Tilmeldt 10. Nov 14
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jørgensen:

Sidste år købte jeg et domæne. Jeg har hverken udarvejdet hjemmeside, købt webhotel mv. Har kun domænet.

Her forleden så jeg i TV, at der er kommet en ny virksomhed, hvis navn stemmer overens med navnet på mit domæne.

Se at købe noget hosting hurtigt og læg en simpel hjemmeside på og få emailadresser. Så er der ingen tvivl om at domænet er i brug.

Enkleste hjemmeside jeg er stødt på er http://purecss.io/start/ - hent starterkit (der er et link) og skriv et par linier om dit firma.

Du kan bestille et webhotel hos f.eks. surftown.dk for  263 kr for et år eller hos webhosting.dk for 100kr/år.

www.isos.dk- IT support

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)