Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

JEG VIL VÆRE SÆLGER. Men hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet ud af med mig selv at jeg vil være sælger. Men hvordan ser processen ud for en sælger?
Jeg har overvejet at kickstarte min karriere som mødebooker i udlandet med oplæring. Men hvordan ser vejen ud hvis mit endelige mål f.eks er key account manager? Kom med råd, erfaringer og hvad i ellers lyster

God torsdag mvh Kasper  

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper,

Jeg kan godt forstå at du vil være sælger!
Det er ret fedt at lære om salgets gang, salgspsykologi, og hvordan du kan påvirke kunder til at tage et valg og derved sørge for at du tjener mange penge til virksomheden. (og til dig selv! i det at en sælger oftes er meget provisionslønnet)

Jeg selv er Account Manager.
- Jeg er startet med at blive udlært salgsassistent i detail handel med speciale.
Derefter tog jeg et år som salgskonsulent i et Field-marketingsfirma, og fik opnået status som team manager for en kort periode. I dette job lærte jeg rigtig meget omkring salget, og hvordan du skal håndtere de forskellige indvendinger som kommer ude i marken.

Så fik jeg muligheden for at blive "Junior sælger" og et godt stykke arbejde der, så er jeg "oppe" som Account manager/Key account Manager.

I bund og grund kan du komme rigtig "højt op" ved at arbejde hårdt og flittigt, og levere de bedste salgstal.

Så ja, start gerne som mødebooker, eller som salgskonsulent ved f.eks. Fieldmarkettingsvirksomheder, det er lærerigt og sjovt for en periode.

Men jeg vil give dig et godt råd..
Sælgere/Account manager/key account manager har til tider svært ved at holde aftaler (Kommer selvfølgelig an på hvilken personprofil man har) Og jeg vil anbefale dig at gå meget op i det administrative også.
Det er som sådan set nemt nok at sælge... Men alt for arbejdet og efterarbejdet er hårdt og kedeligt.. Og det skal du have fokus på...
Dét ligger chefen også mærke til i hvert fald!

Jeg ved ikke hvor gammel du er, eller hvad du har lavet i din erhvervskarriere, men hvis du er uddannet salgsassistent, så er det bare med at søge videre... :-)
Du kan ikke gå direkte efter Key Account Manager, sigt lidt "lavere" efter salgskonsulent eller Junior sælger og så knokler du dig opad af stien
(Account manager er bare et fint ord for sælger - Key account manager er en sælger med ansvar for de "større" kunder :)

Arbejd, arbejd, arbejd....
 Og held og lykke! Må du blive en god sælger! :-)

//Daniel

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)