Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Wordpress og Smugmug integreres (til salg af plakater) uden at google ser det som to sites? andre bedre løsninger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en større samling (flere tusind) flotte gamle plakater, jeg vil sælge på nettet.

Hjemmeside/webshop skal både fungerer som butik og arkiv for registrering af alle plakaterne

Jeg forestiller mig indkøbskurv der er forbundet kontaktformular og betaling der foregår over mobile pay eller bankoverførsel..... webshop set-up virker ret dyrt. (dette er hobby virksomhed) - er dette muligt? og er dette nogen god ide?

Men jeg har svært ved at finde den rette løsning.

Har kigget på Smugmug - visuelt lækkert med billeder og godt keyword set-up, der gør det nemt at kategorisere plakaterne og trække dem ind i mange forskellige kategorier. Webshop er dog mest målrettet print og Smugmug virker ikke tekst/SEO venligt og jeg kan rigtigt godt lide Wordpress på denne front, også fordi den med blogging er så stærk på SEO. Men jeg er i tvivl om muligheder for webshop/arkiv til en større mængde plaketer, i den billige ende.

Wordpress med en smugmug plugin er det en løsning? (eller vil google se det som to sites? tyngden af info vil være på billederne i smugmug)

Nogen gode ideer til en løsning? evt eksisterende templates, der kan bruges?

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen Signe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe,

Alt efter hvor meget du ønsker at give dig i kast med vil jeg helt klart anbefale at du integrerer hjemmeside og shop.

I wordpress findes et gratis plugin "woocommerce" som er rigtig godt til mini webshops. Der kan du oprette dine forskellige plakater som produkter og vise dem direkte på dit Wordpress site. Og udstede fakturaer til modtagelse af bankoverførsler eller på sigt online kreditkort betalinger mv.

På den måde kan du også få vist dine "produkter" direkte inde på din hjemmeside, istedet for at skulle linke mellem 2 sider.

Hvis din shop senere udvikler sig til en regulær webshop vil jeg nok anbefale Magento, der kan skaleres i langt højere grad.

Mange hilsner

David

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David, tak for din tilbagemelding!

kender du smugmug?

og hvis wordpress+woocommerce er den bedste løsning, ved du hvor man kan købe billige website skabelon?

og ved du hvor mange salgsemner woocommerce kan rumme?, ca pris?, og du om man kan bruge keywords til at sortere salgsemner i kategorier?

hilsen signe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe,

Send mig en mail på n@tsort.dk, så skal jeg se om jeg kan guide dig videre.

Måske er der bedre løsninger alt efter dit behov.

David

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)