Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og Told på enkelt varer under 80kr og bogføring i Dinero

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg er ny til import og e handel, og har CVR nummer og er importregistrede, men jeg vil gå  lige så stille med det med så mindre risiko som muligt når jeg er i den learning curve.  Min strategi er at købe enkelt varer fra aliexpress og sælge det videre i forskellige hjemmesider ligesom ebay. Jeg håber at det giver mig erfaring med salg og logistik uden at være pressede med en dyre varelager. Mit spørgsmål er- undgår varer inden 80kr moms? Hvis svaret er ja, hvorfor Dinero beregner de alligevel. Jeg kontaktede Diner support og de siger at 80kr regle gælder kun til privat personer, og ikke nogen som har en CVR nummer. Er det rigtige? 

Et anden spørgsmål er- Da jeg først importerede en prøvevare et par uge siden- 2 kopper af værdi 98kr i sammen, må jeg ikke betale moms. Jeg prøver at få fat til skat men deres nummer altid har travlt. Nu er jeg meget forvirrede. Hvorfor må jeg ikke betale moms? Var det en fejl?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er momsregistreret (og import registreret) så skal du angive importmoms for al din import som http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  du vil se det ikke er en udgift men blot 25% importmoms under salgs moms og samme tal under købsmoms

Hvis du ikke er momsregistreret skal du ikke betale moms ved import af enkelt pakker under 80 kr (men har du mange skal told faktisk lægge dem sammen hvis de ser det) Du kan så ikke bruge dinero konto for varekøb uden for EU men skal ha en konto til import uden momsregistrering - som ikke regner importmoms.

Du vil ha flere konti du er nødt til at ændre hvis du driver virksomhed uden momsregistrering

Hvis du så får en moms ved importen, så er det bare en en del af varens pris for dig men som sagt - er du momsregisteret så bruger du bare konto for varedkøb fra uden for EU så bogføres det som importmoms der ikke koster dig noget men skal angives som i linket

Ang din "learning curv" forstår jeg forsigtigheden men vil påstå at køb i Asien til under 80 kr (som ofte inkl en fragt for Kina også) - ved videresalg via EBAY med en fortjeneste - ofte bliver dyrere end hvis folk selv over Ebay køber direkte fra ebay.com - og med omkostninger ikke kommer til at gi dig noget som helst smør på brødet, så du skal op i partier, hvor du reelt køber billigere end det alle andre kan via nette - eller finde noget meget specielt, for ikke  - med ebay og andre omk. at lave rent tab

vh John H

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak skal du have John. Jeg faktisk importere mange forskellige enkelt prøve varer inden 80k værdihed og vil sælge hvert af dem gennem en auktion . Kunne det være et problem? Og det er en kortrækkende plan- ikke noget jeg vil gøre for mere end 4 -5 måneder, lige nok til to learn the trade, og får nogle gode vurdering på min ebay konto. Og måske det også giver mig mulighed at se hvilken slags produkt sælges hurtige på marked

Men hvorfor siger du at det kunne være dyrt at sælge på ebay, mener du ebay gebyr til hver produkt? 

Det giver mening at jeg skal bruge en særlig konto til den slags momsfri køb. Men jeg kan ikke tænke om hvilken andre slags konti jeg skal åben?

Nogle gange prise af varer er meget lav i Aliexpress, lavere end de højeste Kinesisk sælgerer i ebay f.ex. Plus, fragt er gratis (dog langsome). Jeg faktisk forventer en lille overskud, fordi jeg kan også undgå moms pga deres lav værdi.

Igen, mange tak for dine gode råd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal regne med, at told har pligt til at slå mange pakker sammen - HVIS de ser der kommer mange 80 kr pakker - og så får du jo told og moms på. Jeg siger kun hvis - men det er tolds pligt, netop for at undgå at man bare pakker om for at undgå told og moms

Med Ebay  ja sælger gebyr - problemer med at få folk til at køre ren bankoverførsel og derfor ofte paypal som nødvendighed - gebyr - retur varer osv

Det er bare at teste du

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår rigtige godt hvad du mener om gebyr og det er faktisk lidt smertefuld at sælge ting på ebay f. ex. Men hvor ellers kan man sælge ting når man er for forsigtige at turde en store køb :(. Jeg er bang for at tage et stort risiko og i tilfælde af et evt tabe, ses ud som en spøg efter et stort fejl så tidlige. Derfor giver jeg mig lov for breathing space for at lære ting lidt før jeg hopper ind. Synes du at det er ikke en godt attitude for in iværksætter

Kan du være så venlige til at forklare hvad du mente når du sagde at flere konti skal ændres ved en momsfri køb?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lxmi:

Derfor giver jeg mig lov for breathing space for at lære ting lidt før jeg hopper ind. Synes du at det er ikke en godt attitude for in iværksætter? 

Kan du være så venlige til at forklare hvad du mente når du sagde at flere konti skal ændres ved en momsfri køb?

Jep that quite OK with breathing space - as long as it does not kill you - Dinero account plan is set up for companies with VAT registration, so if you are not VAT registered  - and you import, you will need new accounts + manually set up accounts for you import from Asia - as you will then need to add 35% import VAT - under sales VAT - without at the same time, as in standard Dinero account plan - adding 25% to purchase VAT

Quite many accounts would need to be set up or changed. Get someone to help you if you decide to import with importregistration but without VAT registration - setting up Dinero and teaching you why and what

br John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

That really does sound a little complicated for me, i am really lost at what you mean by adding 35% to import VAT. Do you mean that i have to give 35% of my sales to skat?  but ill figure something out. I have to, because i want my accounts to be proper. 

 There is another alternative solution- just to go ahead and VAT register myself.  I know that the total MOMS effect is technically 0, but without moms registering, i can offer the same product at a lower price than my established competitors for the same profit. That is the only reason i am  not choosing moms registering. But do you think the benefits of VAT registering is more than the benefits of not registering VAT for the simplicity it offers?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

sorry mistyped 25% VAT and yes - if you import from outside EU then you need to pay 25% VAT - but if you are registered for VAT you can deduct the same amount as purchase VAT som it costs nothing

It is the same if you import from outside EU as a private person then you will also pay VAT - your little extra here is as importregistered you will have VAT also on small parcels

For the very small quantities I would just take the 25% as importmoms in the company - many would probably not book VAT for parcels under 80 dkk as private persons do not get VAT but as importregsiterede you shall - add all purchases from outside EU (and as you write you have quite many parcels of that kind) to you importmoms - 25%

It will cost you 25% on purchase but as long as you have that very low turnover, and does not need VAT registration - you are 25% cheaper on your salesprices to private persons at the same time

In due time - when you business develops you will need to register and then VAT is not a cost on import - but your customers must then pay it when buing from you

br

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thanks John that makes sense. I should probably commit to myself that in 12 months time im going to have a total of 50.000kr turnover and just vat register myself. In any case ill get 25% back while selling. It is not so good to make things more complicated than they are.

Or, i can just import in bulk for more than 80kr. I think that would be the best thing to do in my position. But i have already purchassef a couple of low price single items and i have to account for them.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)