Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad er pointen/ fordelen ved at registrere sig som PMV (altså CVR UDEN momsregistrering)?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at oprette en enkeltmandsvirksomhed, og faldt over PMV (Personlig ejet Mindre Virksomhed).

Det lyder naturligvis en del mere overskueligt uden momsregistrering,

1)

men er det ikke en "dårlig forretning" når den første periode af en nyopstartet virksomheds drift ofte går ud på at købe varer/ udstyr ind til senere drift?

(altså en masse købsmoms man kunne "ungå")?

2)

jeg tænker at det kunne være en lille fordel hvis man KUN sælger til private eksempelvis, men ellers kan jeg ikke se pointen.

- er der noget jeg har "overset" ?

(PS. disse tanker/ spørgsmål er egentlig kun skrevet ud fra ren nysgerrighed :) )

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo en PMV er nok bedst hvis du har meget få investeringer i virksomheden og mest sælger til private. Det er mere et alternativ til en uregistreret virksomhed end en enkeltmandsvirksomhed.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du allerede nu kan forvente, at du vil komme på på omsætning 50000 kr på en 12 mdr periode kan du lige så godt registrere med moms = alm virksomhed med det samme - og få glæde af momsfradrag ved købet af varene. Hvis du kun sælger til private er det ellers "billigst" ikke at være momsregistreret - hvis du sælger B2B så vil moms på salget ikke betyde noget for køber - men for private vil det jo

PMV vil alligevel skulle momsregistreres med et sådan salg og duer derfor ikke. Det er derimod godt til små virksomheder der ikke mener at komme på på 50000 kr i salg på 12 mdr - men som HVIS det sker, kan forsætte alle aftaler der er indgået med helt samme CVR nr - nu som alm personlig virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, egentlig kan man sige at hvis man forventer at omsætte for under 50.000 kr. og kun forventer at sælge til private, kan man nøjes med en PMV. Ellers er det en bedre ide med en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg synes også det er bedre at registrere en enkeltmandsvirksomhed med frivillig momsregistrering hvis du handler mest med firmaer, men alligevel ikke kommer over 50000 kr. i omsætning. Så kan man nemlig også trække købsmoms til investeringer i virksomheden fra. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 18. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!
Jeg står med samme tanke. Kommer lige fra et infomøde hos SKAT. De har ladet mig forstå, at jeg KAN trække udgifter fra, selvom jeg opretter et PMV. Eksempelvis:
Tjener jeg 15.000kr
Køber computer til firmaet for 6.000kr
Så bliver jeg altså kun beskattet af de resterende 9.000kr.

Passer det?
Der er jo netop ikke moms eller lønsumsafregning ved PMV..
//Sabrina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det passer - det som du køber og som er købt for at holde indtægten er en udgift du har som fradrag. Du må så ikke bare beholde tingene hvis du lukker eller omdanner, så skal de sælges til det nye eller dig selv, men ellers ja det - passer og du slipper jo for at rode med delt moms i PMV

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)