Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma - ung mand søger hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle medlemmer. 

Som overskriften hentyder, er jeg en ung studerende, der altid har drømt om at starte eget firma. Lige nu er jeg under forhandlinger med virksomheder fra Kina omkring køb+import af glasvarer. Jeg har brug en for kærlig hånd, hvis man kunne sige det sådan, fordi jeg bogstaveligt talt er på bar bund, og har brug for et kickstart. Med andre ord, hvad skal jeg gøre for at opstarte et nyt firma. En lille guide ville være fin. 

Jeg vil starte et firma, hvordan gør jeg, og hvor gør jeg det?
Kræver det, at jeg har et lager/kontor/fysisk sted for, at jeg kan oprette mig som firma-ejer, eller er en hjemmeadresse tilstrækkelig?
CVR-nummer. Er det noget man får automatisk ved oprettelse af firma, eller er det noget man skal søge efter?
Er der afgifter ved oprettelse af selvstændig firma? Hvis der er, hvilke?

Jeg vil gerne importere varer fra Kina som tidligere nævnt. Disse skal til københavn. Ved hvilken havn ankommer varerne. Skal jeg selv hente varerne fra havnen? Eller hvordan fungere det? hvilket slags papirarbejde skal jeg have i stand, og er der afgifter ved dem? Angående moms og andre afgifter. Er det noget der skal betales inden varerne bliver frigivet fra havnen, eller er det noget jeg skal indberette til SKAT?. 

Som sagt er jeg på bar bund, men jeg er meget ambitiøs omkring det, og jeg brænder for det. Evt. links vil jeg glædeligt tage imod, og hvis i har mere info og råd, må i meget gerne guide mig.

Venlige hilser fra Amager! 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For lige at tage et par af dine spørgsmål. Så er en hjemadresse tilstrækkeligt. CVR nr. kommer automatisk, når du opretter et firma. Afgifter, hvis du opretter et selskab, så koster det 670 kr. i gebyrer, men ellers er der som sådan ikke afgifter. Hvordan du skal med afhentning af varer med mere, så er det noget du skal snakke med fragtfirmaet om. Du skal dog betale import told.

Vedr. en lille guide, så er jeg netop blevet færdig med en side, som netop fungere som en guide til sådan nogle som dig, den hjælper dig med de mest basale ting i forbindelse med opstarten af virksomheder. Den hedder virka.dk, og er fuldstændig gratis at bruge. God fornøjelse.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Jeg kan kun takke dig!

Ha' en god dag. 

Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Firport:
Jeg vil gerne importere varer fra Kina som tidligere nævnt. Disse skal til københavn. Ved hvilken havn ankommer varerne. Skal jeg selv hente varerne fra havnen? Eller hvordan fungere det? hvilket slags papirarbejde skal jeg have i stand, og er der afgifter ved dem? Angående moms og andre afgifter. Er det noget der skal betales inden varerne bliver frigivet fra havnen, eller er det noget jeg skal indberette til SKAT?. 

Hvis du skal have varerne hjem med skib, skal du sørge for at lave en aftale med et dansk speditør, hvor du får en samlet pris til din adresse. Ellers kan det blive en dyr fornøjelse at få fragtet det hjem fra havnen.

Køb dine wallstickers hos worldofstickers.dk. Se udvalget af bl.a. motiver til børneværelset og tekster til stuen.

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for oplysning.  
Kan man få lov til at hente det selv med en varevogn? Altså varerne ud af container og ind i privat varevogn? 

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for oplysning.  
Kan man få lov til at hente det selv med en varevogn? Altså varerne ud af container og ind i privat varevogn? 

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Anders!

Jeg har læst om valg af virksomhedsform. Jeg må indrømme det var lidt forvirrende. Efter jeg læste forskellige artikler, blogs og guides, kan jeg konkludere - udfra min begrænsede viden - at den personlige selskabsform virker mere indbydende, end kapitalselskabet (herunder iværksætterselskabet), primært fordi underskud kan trækkes fra den personlige indkomst (ikke fordi min er op og røre månen, så høj som den er), hvilket stiller en mindre form for sikkerhed. 
Desuden virker det som at myndighederne er mindre på nakken af en. Altså virker det som at der er færre forpligtelser til indkomst osv. Derfor synes jeg at det lyder som noget, nybegyndere burde tage til sig. Jeg prøver at sætte mig ind i systemet før jeg går igang, da en fejltagelse godt kan gøre ondt.

Har jeg fat i noget, eller har jeg misforstået "The Game". Det ville desuden være meget behjælpeligt, hvis du kunne gøre mig mere klog på risiko og fordele mellem personlig selskab og kapitalselskab. Har set videoerne fra "ditselskab.dk", så det må gerne være noget udover det. 

Jeg vil takke på forhånd, for din tid.

Venlige hilsner!

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er en masse ting der er forskelligt fra det ene til det andet, men det basale er, at hvis du laver et selskab, så kan kreditorer ikke komme efter din privat økonomi, det kan man ved personligejet virksomheder. Tilgengæld er der lidt flere regler og krav til kapitalselskaber.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Tilmeldt 7. Jan 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regner med at bruge mine egne penge, uden form for noget lån. Vil det i dette tilfælde have en risiko for mig?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)