Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Trend! Folk stjæler store brands og varemærkers logo'er

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

som jeg læser andre indlæg, kan problemet være, hvis man f.eks. fremstiller et dansk TV - og bruger mekanik som i hovedsagen kommer fra f.eks. Panasonic, og man så gerne vil skrive - Corona TV er sprængfyldt med den nyeste teknik og bygger i hovedpart på gennemtestet mekanik fra Panasonic - og skriver Panasonic med deres logo type + sætter Panasonic logo på f.eks.

Her tager vi så situationen at Panasonic meddeler, at de vil ikke ha deres logotype osv brugt i denne sammenhæng, uanset det er stor leverandør, for de vil ikke ha at folk skal sætte lighedstegn mellem "Corona" og Panasonic

Jeg har på fornemmelsen, at det er det spørgsmål der spøger - Kan man som kunde hos Panasonic - Apple - Ralph Laurent bruge deres logotype hvis man er stor kunde hos dem - og der er svaret vel, at det kan man ikke, uden deres godkendelse. 

Det må så nok gælde ret bredt, at man ikke kommercielt må bruge logo eller logo typer uden tilladelse. Heller ikke hvis man køber nye Iphones og popper dem op med en ny dims, må man formentlig bare bruge apples skrifttype og logo

OM der så er mange der gør det? Jeg ser det faktisk ikke - men jeg tror det er der spørgsmålet lidt ligger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg er mere usikker- og igen fashion seller?? hvad hvis man bygger en telefon og skriver "bygget på basis af Iphone Apple dele" med logo typeskrift fra Apple og apple logo. Ville Apple kunne nægte det ud fra, at det kunne være noget rigtigt møj og de ikke ville lægge logo til ? Ja vil jeg mene - for i princip må man ikke bruge et logo uden tilladelse - heller ikke hvis man køber deres varer og har dem som underleverandør til dele - men man gerne skrive at det er apple dele - Brugen Logo kunne signalere at apple også stod bag og må ikke finde sted uden tilladelse??.

Du må ik skrive, at din telefon er lavet af Apple dele, da du dermed nasser på deres varemærke. Du må kun skrive dette, hvis det sker efter aftale med Apple. Derimod må du f.eks gerne, hvis du forhandler Apple reservedele skrive, at du forhandler Apple reservedele til iPhone, og dermed benytte Apples logo, men så skal det altså også være originale Apple reservedele, ellers kommer vi igen ud i nogle andre problemer...

Cookie - John Hannover:

Det er vel lidt samme med brugen af DR og Metro logo i copus. DR og Metro express kunne vel protestere og kræve penge for at deres logo er brugt kommercielt uden tilladelse, men da det står som "omtalt i" drømmer de vel ikke om at gøre det. Alligevel er det vel sådan, at hvis de logoer bruges helt uden tilladelse, så er det ikke som sådan legalt - blot bliver man i situationen næppe sagsøgt? Det er vel den "princip diskussion der løftes - eller ?

Det vil jeg mene, at de ikke kan, da deres logo ikke benyttes kommercielt, men blot med en henvisning til, at firmaet har været omtalt i disse medier. Det ville dog have været optimalt, hvis der blev linket direkte til artiklerne, da man dermed kunne fjerne alt tvivl omkring hensigten. 

Jeg tror dog heller ikke, at disse medier vil gøre noget, da de igen får gratis markedsføring, og det ene og alene sker på, at firmaet er blevet omtalt i dem. Situationen ville se helt anderledes ud, hvis der stod partner, samarbejdsparter eller reference, hvor der skulle være udført arbejde for dem, men dette aldrig har fundet sted...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Trolle:

Fashion-Seller:
Hvilke varemærker og brands misbruger de? Jeg kan ærligt talt ik se, at de anvender nogle brands eller logoer forkert eller uhensigtsmæssigt?

De har i skrivende stund ændret logo'er. Før blev disse logoer benyttet: Rolex, Lamborghini, Tiger of Sweden, Ole Henriksen og flere jeg ikke husker.

- forstår godt at det skaber forvirring. Den måde de er brugt på nu synes jeg er rigtig fint og smart - det er der indet problem i, for det er jo korrekt. Men det var det andet ikke.

Okay så forstår jeg bedre dit indlæg. Det er selvfølgelig ik iorden at benytte logoer fra firmaer, som man aldrig har udført arbejde for, og slet ik sætte dem som reference... 

Der kan firmaet godt kræve en godtgørelse for krænkelsen, men jeg tvivler på at ret mange vil gå så langt, da det er forbundet med en del omkostninger, og de fleste vil dermed være tilfredse med, at deres brand eller logo bliver fjernet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Cookie - John Hannover:

Jeg er mere usikker- og igen fashion seller?? hvad hvis man bygger en telefon og skriver "bygget på basis af Iphone Apple dele" med logo typeskrift fra Apple og apple logo. Ville Apple kunne nægte det ud fra, at det kunne være noget rigtigt møj og de ikke ville lægge logo til ? Ja vil jeg mene - for i princip må man ikke bruge et logo uden tilladelse - heller ikke hvis man køber deres varer og har dem som underleverandør til dele - men man gerne skrive at det er apple dele - Brugen Logo kunne signalere at apple også stod bag og må ikke finde sted uden tilladelse??.

Du må ik skrive, at din telefon er lavet af Apple dele, da du dermed nasser på deres varemærke. Du må kun skrive dette, hvis det sker efter aftale med Apple. Derimod må du f.eks gerne, hvis du forhandler Apple reservedele skrive, at du forhandler Apple reservedele til iPhone, og dermed benytte Apples logo, men så skal det altså også være originale Apple reservedele, ellers kommer vi igen ud i nogle andre problemer...

vi er helt enige hele vejen - jeg tror det løses lidt for trådstarter - da det kunne være et ønske at reklamere med at et produkt faktisk indeholdt/var bygget - på dele fra en producent der er meget kendt i forvejen for egne produkter - men desværre kan de nægte at man bruger deres navn, uanset man køber del produkter fra dem - thats life

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres indspark i tråden, John og Fashion-Seller



Det har klargjort emnet en del.



Jeg forstår godt, at Panasonic ikke ønsker deres logo på mit produkt, blot fordi jeg benytter deres dele til opbygningen. De kan trods alt stadigvæk ikke vide, om produktet er opbygget og designet korrekt mm.

Men tænk på fx. en Computer fra ASUS der står: Intel Inside - fordi der er en Intel Processor i computeren.

Det er samme måde jeg vil benytte Panasonic på - bare ved at skrive det på fx hjemmeside istedet for på produktet. Men jeg vil prøve at få det godkendt hos dem, det må være den sikreste og bedste vej.



Men det er fuldstændig op til den enkelte virksomhed om de vil gøre noget ved at andre benytter deres logo og i hvilket omfang og det er tydeligvis ikke så udbredt(at give bøde for den slags) :)



Synes bare det er strengt at benytte en andens logo for at promovere sig selv - uden lov, det kan jo være lidt et garanti stempel.



Eksempelvis elsker Carsten Ferrari. Carsten skal have lavet en hjemmeside, Carsten finder en hjemmeside, som udvikler hjemmesider. Den ser udemærket ud, her står at de tidligere har været i kontakt med “Ferrari”. Carsten vælger derfor dette sted, da han elsker Ferrari og tror det er et godt sted at få lavet sin hjemmeside - Carsten blev snydt og fik et WordPress skabelon installeret på et domæne.

Det samme gælder alt muligt andet(fx mit eget produkt, hvis jeg skriver Panasonic på produktet) - synes bare det virker mest udbredt via hjemmesider på den måde.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Trolle:

Men tænk på fx. en Computer fra ASUS der står: Intel Inside - fordi der er en Intel Processor i computeren.

Det er samme måde jeg vil benytte Panasonic på - bare ved at skrive det på fx hjemmeside istedet for på produktet. Men jeg vil prøve at få det godkendt hos dem, det må være den sikreste og bedste vej.

Det med ASUS er et dårligt eksempel. For det første samarbejder ASUS og Intel, og ASUS har en interesse i at benytte begges navne, da det sælger produkter. Derfor er der også en masse aftaler imellem begge firmaer, som giver dem lov til at benytte logoer, navne osv i salgsøjemed. 
Intel navnet tilfører ASUS produkter en tillid og en ekstra værdi, og derfor sker brugen af navnene i begges interesser...

I dit tilfælde, er det slet ik det samme med Panasonic, da der ikke foreligger nogen aftaler mm, og derfor vil det være en krænkelse af Panasonics navn, hvis du benytter navn eller logo til markedsføringen af produktet...

Michael Trolle:

Eksempelvis elsker Carsten Ferrari. Carsten skal have lavet en hjemmeside, Carsten finder en hjemmeside, som udvikler hjemmesider. Den ser udemærket ud, her står at de tidligere har været i kontakt med “Ferrari”. Carsten vælger derfor dette sted, da han elsker Ferrari og tror det er et godt sted at få lavet sin hjemmeside - Carsten blev snydt og fik et WordPress skabelon installeret på et domæne.

Det samme gælder alt muligt andet(fx mit eget produkt, hvis jeg skriver Panasonic på produktet) - synes bare det virker mest udbredt via hjemmesider på den måde.

Det er måske groft nok at konkludere, at den fiktive person Carsten bliver snydt i din lille historie. Carsten bliver da kun snydt, hvis produktet han bestiller og betaler for, slet ik lever op til de aftaler, som der foreligger. Dvs at der benyttes et template er ikke lig med, at Carsten bliver snydt, hvis dette er aftalt, eller hvis dette template lever op til de krav og ideer, som Carsten har forelagt.
I  dit eksempel har Carsten blot valgt en leverandør ud fra en referenceliste, uden selv at lave research eller kontakte referencerne, og det er sku lidt selvforskyldt, hvis du spørger mig... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldstændig ret i henhold til det med ASUS og Intel. - Ved egentlig ikke, hvad jeg selv tænkte på i øjeblikket :D

Ja, men det virker til at mange ikke laver deres research godt inden de bestiller noget og derfor kan de ende med at blive snydt.

Det er trodsalt tidskrævende at skulle researche, hver gang man skal købe en ydelser/produkt - specielt, hvis man slet ingen viden har inden for den gældende branche.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)