Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Release order?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Håber der sidder et klogt hoved som hurtigt lige kan give mig et svar.

Jeg har nu 2. gang importeret fra kina, og har egentlig okay salg taget i betragtning af min målgruppe så det er fedt! Yes
Sidste gang jeg fik varer var det igennem Greenwave Consolidaters (håber det okay at rose lidt?), hvor der var en fantastisk service, og en flink fyr som hjalp mig ignenem hele processen mm. inkl. fortolding osv. :-)

Nå men denne gang er det et andet firma som har stået for transporten og de er ikke helt nemme at kommunikere med. Jeg har fået min arrival notice, med en faktura vedhæftet - på fakturaen fremkommer både Documentaion fee, toldkontrol og fortoldning. Regningen er betalt og firmaet har modtaget min B/L.

Nu har jeg her til aften så modtaget min Release order og fået at vide at mit gods er klar til afhentning.

Men inden jeg kører hele vejen til København (er fra vejle), vil jeg hjertens gerne vide om jeg kommer til at stå derovre og ligne en komplet idiot fordi jeg har glemt noget? Jeg skal selvfølgelig have min release order med, og regner også med at tage min arrival notice med "just in case".

Men der står på min release order at de har pligt til ikke at udlevere noget før "toldstatus bekræfter at forsendelsen er til fri disposition" 
Skal jeg medbringe noget fra SKAT af? Hvis ja, hvad og hvordan gøres det (gerne link).

Desuden da jeg kører i privat bil til københavn, hvor meget må trækkes fra? 1km 3.xxkr? og storebælt?

På forhånd tak ! Yes

Mvh Jakob B Kloster 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Klostar:
Nu har jeg her til aften så modtaget min Release order og fået at vide at mit gods er klar til afhentning.

Undskyld men dit indlæg er meget rodet, det er ikke til at hitte ud af hvem der har oplyst dig at dit godt er klar til afhentning og hvor henne lufthavn eller havn ?  Er der ikke en dansk speditør som har sået for indfortoldningen?

 

I øvrigt vel det da aldrig  økonomisk kunne betale sig at kører fra vejle til KBH for at hente en vare - det er sådan noget vi andre bruger en speditør til.    

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)