Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er værdien af at optimer ansættes tid med 10%

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 04:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillid er godt, men kontrol og overvågning er åbenbart bedre?

Sørgeligt hvis det skulle være nødvendigt med så klamt et redskab på arbejdspladserne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Kan du uddye lidt hvad du mener med at I har lavet en "time assistent".

Spørgeskemate du linker til er meget tungt her sent på eftermiddagen.

:)

David

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke netop lavet undersøgelser over, at sådan nogle programmer nedsætter ansættes produktivitet?

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo mange andre grunde til at undersøge time forbrug i en organisation end kontrol og overvågning Smile  -  Mange er faktisk ret "legitime", så som timer der skal faktureres, sikre en fornuftig fordeling af arbejdsopgaver mm.

Men når det så er sagt - så er det efter min opfattelse stort set umuligt at regne på hvad 10 % tidsbesparelse er værd.

Fjerne man kaffe pauser ser det f.eks hurtigt mere "effektivt" ud, men medarbejdere uden pauser performer dårliger mens de arbejder, så hvordan måler man det.

Jeg har ofte set business-cases der bygger på den idé at når man spare 10% af tid så er det lig med sparede kroner, det er ikke altid så enkelt - sparer med f.eks 10 % tid i en funktion med to medarbejdere, så reducerer du jo sandsynligvis ikke medarbejder staben osv osv  -  Den slags undersøgelser er som regel fuld med varm luft og man kan som regel gå den til at give præcist det resultat man ønsker.

Så beslut dig for meget en 10 % besparelse er værd og så regn baglæns fra det - det kan man så kalde en undersøgelse eller en business case, men det er dybest set ikke mere end et godt salgs Argument for hvad det nu er man er i gang med Wink

Tilmeldt 21. Jul 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens have facebook- og rygepolitik på en arbejdsplads uden at have så omfattende overvågning. Jeg synes det lyder lidt vildt.

Har man ikke netop indført åbne kontorlandskaber på arbejdspladserne så man kan komme hinanden lidt mere ved og være kreative i teams?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)