Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Ebay, moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og leger med tanken om, at starte en webshop hvor jeg sælger ting jeg har købt på Ebay. 

Min kæreste har et cvr nummer og er momsregistreret, så jeg tænker at oprette webshoppen under hans cvr nummer. 

For mig lyder det egentlig ret enkelt, jeg køber omkring 10 stk af hver ting hjem og forsøger så at sælge det. Men hvad er pludselig det med moms, og hvordan betaler jeg det? Når jeg køber ting over Ebay kommer der told på, men skal jeg selv sørge for at betale momsen? Kommer jo ikke som sådan til at have en leverandør, kommer til at vælge forskellige ting ud fra forskellige sælgere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke så ligetil

Du må jo ikke ha en webshop i din vens navn - så bliver det jo et de facto I/S - eller - han må ansætte dig - du kan ikke drive virksomhed i en andens navn

Ved import fra EU er der ikke told og moms - det er der fra uden for EU - og er du momsregistreret skal der bogføres og angives importmoms, som så ikke koster noget til gengæld http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Du bør nok få fat i en der kan sætte dig ind i resten - læs evt moms og skat for begyndere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og hvordan fører jeg regnskab i personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for dit svar.

Så i princippet kan vi ''bare'' stå til begge af eje shoppen? 

Hvis jeg som privatperson køber en kjole over Ebay og den koster 100 kr, så er det med moms inkl, men hvis jeg som virksomhed køber 10 af de samme kjoler, så skal jeg sørge for at oplyse sælger om at jeg er en virksomhed og at jeg skal betale importmoms, og dermed fjerner sælger den normale moms fra sin vare? 

Jeg læser lige dine links igennem :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

i skal i så fald begge registreres og ha et I/S i stedet for enkeltmands hvis I forsat vil være personlig virksomhed og ja til resten - som momsregistreret lægger sælger ikke moms på til dig og du skal angi importmoms - men det er ikke betale - for det er helt neutralt, samme beløb som købsmoms og salgsmoms - men skal bogføres og angives

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)