Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en god idé?!

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo- jeg kunne købe en strikkemaskine/uddellegere strikkeriet til små sulntne inderbørn- og HVAD så?Idéen er, at jeg skal strikke, og banke et salg op af *hjemmestrikkede*

sokker. Ikke at få dem strikket i Langbortistan- eller på strikkemaskiner. Det må komme senere, men jeg vil

faktisk satse på "bedstemødre" først. Min idé er ligesom ret modsat "Faktas" ragsokker- mine skal sælge på hjemmestrik.

Men jeg mangler hjælp til en (gratis) web-biks. Nå så billig og sikker.

Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 03:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det da for sejt bare at skralde igennem med et hygge/hobbyprojekt :)

For at lave det til forretning, skal du så ikke ha prisen op på ca 3K pr. par før det begynder at give mening? (12 timer af ca 200 + moms?). Det offensivt, men friskt at give det et skud :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er fedt at du vil lave noget du kan lide og brænder for, men hvis du vil have mit råd, så ville det nok være at genoverveje din forretningsplan omkring sokker. Jeg prøver altid at beholde den positive kasket på, men 6 timers arbejde for noget der i sidste ende sælges for 200 kroner (og det vel inkl. moms og det hele) får den altså til at flyve af. Det efterlader en timeløn som end ikke vil gøre en flaskesamler misundelig. 

Er der ikke andet du kan strikke, som kan forkorte tiden væsentligt uden at det nødvendigvis behøver at sælges for meget mindre? Hvad med sokker til børn som Carsten foreslår? Børnetøj sælges typisk alt for dyrt i forvejen, og mange forældre er så forblædende af den lille ny at de kaster om sig med sedler.

Eller hvad med tørklæder eller pandebånd? Eventuelt også til børn? 

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Strømper kræver tyndere garn og pinde, det vil nok være fysisk for hårdt. Jeg HAR prøvet! Det er ikke det! Jeg har også overvejet pulsvarmere og benvarmere, men om der er salg i det, er jeg meget i tvil om. Men jeg kan sagten strikke uldne sokker i børnestørrelse. De vil så formodentligt kræve skridsikkerhed, aka noget gummilm man klistrer under. Eller huer/baretter i angora uld.

Mit "brand" om jeg må kalde det, dét er "kvalitet" og "hjemmestrikket"- som folks mormor- eller farmødre lavede dem. Jeg tror egentlig ikke, der er salg i babytøj. Selvom det sikker er nemmere- "djævlehuer" fx, men de kræver også tyndt garn og pinde.

Tilmeldt 15. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Mastomall A/S Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tine:
Mit "brand" om jeg må kalde det, dét er "kvalitet" og "hjemmestrikket"- som folks mormor- eller farmødre lavede dem

Jeg synes din ide er super spændende, og du kan helt sikkert sælge til en høj pris, hvis du skaber et "brand" om dine sokker. Jeg vil personligt selv gerne give 2 - 300 kr. for et par striksokker af høj kvalitet. For ja, du kan snart have dem i et helt liv:-) 

Læs i øvrigt om Johan Bülow. Han gik i banken første gang og sagde; "Jeg vil sælge kvalitetslakrids til en langt, langt højere pris end mine konkurrenter." Det må have været et sjovt bankmøde:-) Og i dag har han en fantastisk virksomhed.   

Jeg har en gratis platform til dit online sokkesalg, når du er klar. Se mere via dette link http://www.amino.dk/forums/t/244638.aspx 

Jeg ønsker dig held og lykke - og håber at høre fra dig:-) Hvilket jo betyder at du vil realisere din ide! :-)

God søndag.

Jesper

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)