Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekspert-viden til produktudvikling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!
Jeg synes selv, at jeg har fået en skide god idé til et produkt.
Jeg har i den forbindelse undersøgt en masse omkring materialer, pris, produktets funktion, tegninger af denne osv. Så alt i alt har jeg, en god idé hvordan produktet skal se ud, koste, hvad den skal laves af og fungere.
Dog må jeg indrømme, at jeg kunne bruge en med lidt ekspert-viden, mest af alt til at give mig et par gode råd o.lign.
Så helt konkret vil jeg først høre. Jeg har ikke patent på denne idé, og tror heller ikke der er mulig det der er udenfor mit prisleje lige pt. og så er der noget lignende i gære for andre mennesker (dog ikke helt det samme). Så er der nogen mulighed for, at beskytte min idé, således en evt. "hjælper" ikke bøffer min idé?
Derudover er der nogen der kan pege mig i retning af en sådan "hjælper", hvis han/hun nu skal være klog på noget fysik (magneter/elektromagneter), men også have forstand på materialer og en mere praktisk tilgang til produktion af en evt. prototype? Eller evt. et relevant forum, hvor jeg kan få hjælp til sidstenævnte? :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte et af de offentlige væksthuse  - der netop er til for at hjælpe iværksættere videre. De har mange dygtige folk, som ikke "bøffer ideen"

/Peter

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Produktudvikling er en af de ting som kræver man virkelig har nogle "grande cujones". Grunden til det er at der skal puttes penge i, rigtig mange penge.

Nu skriver du intet om hvad det er for en "maskine" du har fundet på, jeg vil meget gerne hjælpe og kan hjælpe med produktion af prototype samt tegningsmateriale, evt PiD´s, CE mærkning m.m. men jeg gør det naturligvis ikke gratis.

Så jeg tror du skal finde ud af om du er klar til at smide de penge efter det som der uden tvivl vil være behov for. Et af de firmaer jeg arbejder for har produktudviklet på et bio-fuel raffinaderi i 7 år og er først nu klar til egentlig at sende noget på markedet. De har brugt over 200mio på produktudvikling og en prototype og kommer til at bruge 120mio på et demoanlæg i Finland før de er klar til at sende noget på markedet.

Nu er det så også i den dyre ende af produktudvikling, men jeg ved med sikkerhed at enten skal du have penge selv til at føre det ud i livet, eller også skal du have en investor med på ideen.

Omkring tavshedspligt så man ikke "bøffer" ideen som du skriver plejer vi altid at lave en standard kontrakt med vores kunder. Den lægger fint låg på vores muligheder for at løbe med sladder. Ønsker du selv en kan du hente flere forskellige modeller til en NDAnettet.

Hvis du er interesseret i at jeg skal tage et kig på det og eventuel komme med en pris til dig på at få de sidste ting på plads til en prototype så kontakt mig på ruben@daltek.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis ikke du har så mange penge til patent, så er det altså heller ikke dyrere end at for 3000 kr kan man ansøge om et dansk patent (+ omkostninger med at skrive ansøgningen). Hvis ikke din ide er unik nok og kan bruges kommercielt og du derved ikke kan opnå patent, kan du ansøge om en brugsmodel beskyttelse, det kan være allerede kendt teknik der sættes sammen på en ny måde.

Nu tager det helt op til 4 år at få et patent, men til gengæld gælder patentet fra ansøgningsdatoen!

En anden god ting kan være at udvikle en billig brugsmodel eller 3D tegninger som du kan fremvise til evt. investorer når du har fået dit patent - du kan også overveje at sælge din ide eller søge om crowdfunding midler efter at have ansøgt om patent, for hvis du offentligører din ide inden kan du ikke søge om patent.

Det allervigtigste synes jeg, er at lave en god forundersøgelse med hensigt at finde ud af om der er et reelt behov for dit produkt, vil folk købe det, løser det et problem for tilpas mange så at det kan sælges og generere en indkomst for dig og dine investorer.

Inden man går all in er markedsundersøgelse, konkurrentanalyser, skitser, evt. model, etableringsbudget og patent på plads - det er den forholdsvise billige del, for derefter når du har besluttet dig for at udvikle produktet skal der penge op af lommen til dem der har ekspertisen med fysisk at omdanne dit produkt fra skitser til 3D maskintegninger, evt. designere, støbeforme, materialer, løn til produktion, emballage, pakning, mærkater, grafikere, sælger, markedsføring, hjemmeside(webshop) osv. - så man skal virkelig være sikker inden man går all in på sin super fede ide :)

Det koster penge og hvis man ikke har dem skal man ikke gå igang med sin ide hvis ikke man kan følge det til dørs, den gode ide er ingenting værd hvis man ikke kan udføre den - håber du kan bruge info til noget ellers er der nok andre der kan herinde :) 

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 30. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget nyttigt og besvarede mange af mine tvivler! :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)