Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APP udvikler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at klargøre en ny idé og søger i den forbindelse med professionel app-udvikler. Jeg er lidt pas på hvem jeg skal vælge, og synes udbudet er enormt. Hovedområdet for min app vil være turisme. Jeg har store krav til mig app, herunder funktionalitet, layout osv. Derudover ser jeg mange udviklingsmuligheder på sigt, så jeg har brug for en udvikler med stor erfaring der løbende kan hjælpe mig til udvikling af min app. 

Har I kendskab til selskab I vil anbefale at få udviklet app ved? Jeg gør i første omgang efter at få lavet en prototype af min model, og så efterfølgende den endelige. Modellen skal både være tilgængelig til iOS og Android.

Jonas

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Jonas, det lyder da spændende, og jeg vil da gerne hjælpe dig, men det er der også mange andre herinde der kan og vil, så jeg vil undlade at fortælle om mine fortræffeligheder Smile – og som du selv skriver er udbuddet enormt.

Afhængigt med hvad din baggrund er – jeg mener hvor teknisk du er, vil anbefale dig at kigge efter en du også kan ”sparre” lidt med og som kan hjælpe dig med arkitektur beslutninger mm, dvs en på senior niveau. Og her er den første du skal have fat i nok ikke en app-udvikler, men en designer (med mindre du er designeren selvfølgelig). En dygtig Senior-designer vil du kunne sparre lidt med og han vil kunne lave de første wireframes til dig samt nogle mockups, som du senere vil kunne overdrage til en udvikler.

Jeg går også ud fra at pris er en vigtig parameter for dig, er det tilfældet kan du jo vælge at ligge udviklingen offshore. Jeg har selv god erfaring i at få nogle dygtige ressourcer fra udlandet, og det til meget konkurrence dygtige priser, i forhold til at få udviklet i Danmark. Hvis du vælger dette kan du f.eks. prøve på elance.com eller freelancer.com. Hvis du vælger at ligge udviklingen offshore så vil jeg anbefale dig ikke at være for "nærig", min erfaring er at det kan være meget dyrt at vælge for billige udviklere, du kan let ende i en situation udviklingsomkostningerne til din prototype vil være ”tabte” da koden er så ringe at den ikke er til at bygge videre på. Kvalitet er ikke gratis, heller ikke selv om man går offshore.

Vælger du offshore løsningen, så sørg for at:

-          Tage en snak med den du vælger inden du vælger vedkommende – det er væsentligt at I kan kommunikerer, hvis det viser sig at være for bøvlet, f.eks. fordi du ikke kan forstå det engelsk han taler, så vælg en anden

-          Vælge en der tør og vil fortælle dig det når du tager fejl. Sådan er kulturen i dk, men det er den ikke nødvendigvis andre steder, og er det en du skal kunne sparre med så er det vigtigt at du for en der ikke er bleg for at fortælle dig hvad han mener

-          Vælge en der lever af sit freelance arbejde. Vælger du en der allerede har fuldtidsjob andet sted kommer du hurtigt til at spille anden eller tredje violin i forhold til hans forpligtigelser overfor job og familie

-          Vælge en der er i vores tidszone, sådan nogenlunde, udviklingsprocessen bliver simpelthen for lang hvis man altid skal vente til næste dag med at få svar på de ting der løbende vil dukke op

-          Og der er sikkert mere som jeg ikke lige kan komme på nu …. Men det er der nok andre der kan J

Vælger du at gå offshore, og har du modet på at tage projektledelsen selv så kan du sagtens finde dygtige folk til en 30-40 USD

Håber det hjalp lidt

Morten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)