Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvem har produktansvar ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker på importere farver for børn.

Hvem har ansvar hvis børn blivet syge ved kontakt med farven.

Har tænkt på importere indenfor EU og få vide at de er børnevenlige.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har prøvet noget lignede, bare med børnelamper og der fik jeg dette svar:

Producenten har ansvaret for at deres produkt overholder alle gældende krav indenfor EU, og de skal kunne fremvise dokumentation for det.

Er du importør af produktet (køber du varen i et andet land og sælger det i DK) så skal du skaffe de korrekte dokumenter fra producenten ved forspørgelse

Køber du via en dansk grossist, så er det grossisten der skal skaffe de rette dokumenter.

Om det også forholder sig sådan med farver, ved jeg ikke, men det var det svar jeg fik, vedr. børnelamper

Håber det er lidt til hjælp

Venlig hilsen
Henrik

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jrg køber dem en grossit i Englang.

Jeg ved ik hvor de er produceret henne verden

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gæt vil være, at du skal bede din grossist om dokumentation, de må kunne skaffe det, fra der hvor de køber det. Jeg ved ikke om der er en myndighed man kan forhøre sig ved.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er generelt sådan, at sælger har fuldt ansvar over for køber. Og det gælder i alle led.

Så din kunde har du ansvaret over for, og kan jo komme til at hænge på en kæmpe regning. - Den kan du så måske sende videre, hvis du har ordentligt hånd i hanke med din leverandør. - Så kan han sidde med ansvaret... o.s.v. - Men over for din kunde har du ansvaret.

Derfor, til ALLE virksomheder. TEGN EN ANSVARSFORSIKRING! - Det er ikke ret dyrt, og du vi have nogen i ryggen når du skal sende ansvaret videre. - For din forsikring vil i første omgang betale, men vil også sørge for at inddrive hvad de kan inddrive fra din leverandør.

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg vil høre om, hvordan reglerne er for landet uden for EU fx Tyrkiet?, produktet har EN71-3 stempel og non-toxic alle de andet med ikke for børn under 3 år osv.  - jeg har tegnet et produktansvar udover skal jeg lave en aftale dem producenten, for ansvaret lægger hos dem? for at sikre mig ikke opleve noget surt.

På forhånd tak :) 

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg vil høre om, hvordan reglerne er for landet uden for EU fx Tyrkiet?, produktet har EN71-3 stempel og non-toxic alle de andet med ikke for børn under 3 år osv.  - jeg har tegnet et produktansvar udover skal jeg lave en aftale med producenten, for ansvaret lægger hos dem? for at sikre mig ikke opleve noget surt.

På forhånd tak :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)