Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der med totalt skadede biler?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Når en bil bliver totalskadet, hvad sker der med den? - solgt videre til ophuggere af forsikringsselskabet, og skrottet - eller???

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker flere ting.

Bilen bliver rent fysisk som du selv skriver afhændet til ophuggeren til skrotning. Om huggeren køber bilen af forsikringen eller bare "får" den for at miljøbehandle den og dermed scorer de 2500.- eller hvor meget det nu er på den slags vil jeg lade være usagt. Jeg tror ikke huggeren betaler penge for bilen.

Rent administrativt bliver bilen registreret som totalskadet og det betyder at registreringsafgiften bliver nulstillet. Så skal en totalskadet bil på vejen igen skal der betales ny registreringsafgift nøjagtigt som hvis man importerede en bil.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Idag bliver alt genbrugt og et forsikringsselskab vil som nr.1 prøve at sælge bilen til en hugger for at mindske tabet, som så kan tage de dele som ikke er ødelagt og videresælge dem.

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:

Der sker flere ting.

Bilen bliver rent fysisk som du selv skriver afhændet til ophuggeren til skrotning. Om huggeren køber bilen af forsikringen eller bare "får" den for at miljøbehandle den og dermed scorer de 2500.- eller hvor meget det nu er på den slags vil jeg lade være usagt. Jeg tror ikke huggeren betaler penge for bilen.

Rent administrativt bliver bilen registreret som totalskadet og det betyder at registreringsafgiften bliver nulstillet. Så skal en totalskadet bil på vejen igen skal der betales ny registreringsafgift nøjagtigt som hvis man importerede en bil.

Tak Uldal.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd kunne så ikke bruges eller hvad?

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

Mit råd kunne så ikke bruges eller hvad?

nu er det naermest det samme i skriver, og en anden ting er at jeg ikke havde set du havde svaret foer jeg takkede Uldal.

Men for god ordens skyld, TAK hagbart Wink

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart er du ikke lidt et--

 

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Måske, vil også bare gerne have et tak nu hvor jeg bruger tid på at hjælpe, det er alm. høflighed.

Mvh
Hagbart

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:
Måske, vil også bare gerne have et tak nu hvor jeg bruger tid på at hjælpe, det er alm. høflighed.

Så har Soulaima og Martin måske alligevel ret i, at vi ikke hjælper for at hjælpe, men for at kunne klappe os selv og hinanden på ryggen.

Ja, ja, men du fik så vidt jeg husker din tak fra TS og jeg vil også gerne takke dig. For jeg lærer noget nyt om mennesker, iværksættere og netværk hele tiden.

Rigtig godt nytår til jer alle sammen.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror at det er meget få mennesker som gør noget uden at få noget igen.

Men igen, hvis man bruger sin tid og erfaring på at hjælpe andre, så er et tak da det mindste man kan forvente. Der er ikke forskel på om det er IRL eller på et internet forum.

Mvh
Hagbart

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)