Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af bomuldsgarn fra Shanghai

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg ejer en garn butik, hvor jeg har en fysisk butik. Jeg har altid bestilt garn fra en dansk/svensk grossist, men overvejer nu at købe mit eget garn/mærke hjem fra Kina, for at spare "mellemmanden". 

Jeg har aldrig købt produkter fra udlandet og har derfor nogle spørgsmål. Jeg ved at jeg skal importregisters, men hvad med told og afgifter? Hvis jeg nu bestiller produkter hjem for f.eks. 10.000 kroner, hvilke udgifter kommer der så oveni? (Udover moms) Er der andre ting man skal tage højde for, og hvor finder jeg ud af det henne? 

Håber at nogen kan hjælpe mig, og glædelig jul. 

Mvh 

Fovirret selvstænding 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtigt dum ide at begynde at lege importør da der er rigtigt mange faldgrupper hvor du kan komme galt af sted.  Hvordan vil du sikre dig den rette bomuld kvalitet?  lysægtheden af farven?  er farven lovlig i EU?  farve afsmitning .... osv.   I øvrigt tvivler jeg på at der vil være den store økonomi i små ordre som du ønsker at hjemtage. 

Udover varens pris, skal du regne med fragtomkosninger + transportforsikring og told. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn Du vil altså overhovedet ikke rode med det? Med de udgifter der umiddelbart er og det tilbud vi har fået kan vi importere det til lidt over det halve af den nuværende indkøbspris. Og det er ikke fordi at hele vores sortiment skal udskiftet, bare et enkelt af mange mærker der stadig bliver i butikken. Ideen er bare at have et unikt bomuldsgarn med vores logo på (Som også virker som lidt reklame for butikken). Kvaliteten er selvfølgelig her også vigtigt og det vil selvfølgelig blive testet inden køb, ved at bestille nogle prøver hjem som skal testes, så kvaliteten overholdes. Med farven ved jeg umiddelbart ikke helt hvordan man skal forholde sig til det, men det er vel noget man kan undersøge og spørge producenten om. Mange tak for dit hurtige svar. Skulle måske have været lidt mere detaljeret i min besked. Mvh Forvirret iværksætter
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

alexdupond:
Med de udgifter der umiddelbart er og det tilbud vi har fået kan vi importere det til lidt over det halve af den nuværende indkøbspris

Så er spørgsmålet om du nu også kan det når du indregner transportomkostninger, forsikring, told i dit regnestykke.  Når der er tale om produkter med Jeres navn på, skal du være helt sikker på at kvaliteten er i top, er du nødt til at få Farve type samt farveægtehed, samt vaskeholdbarhed tested på et laboratorium i Europa.... Det koster altså en del penge.

Jeg er ret så sikker på at du vil kunne finde en producent / grossist i Europa eller evt USA som vil kunne levere kvalitetsprodukter som Private label.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)