Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du betaler for Google's dovenskab

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer,

De seneste uger har min hjemmeside ligget på side 2, som nr. 1, 2 og 3 nogle gange(meget skiftende placeringer).

Jeg har i løbet af de seneste 3 uger tilføjet ca. 3 links om ugen. Og har ikke kunne se noget i Googles Webmaster værktøj vedr. de links. Nu efter ugers tid brager alle links frem på en gang i Google Webmaster Tools og min side er faldet 3-4 placeringer.

Fordi de er "dovne" og ikke har registreret mine links undervejs ender jeg med at betale(med min placering) fordi de nu tror at jeg har smidt noget lignende 14-16 links op på en gang?

En anden ting er: Har smidt et link ind i en footer på den ene hjemmeside og denne står til at give 8 links i Googles Webmaster Tools. Er det fordi at det link i footeren opstår på alle sider på den gældende side?

Og er jeg blevet straffet af google for de links eller ender jeg med at komme rangere højere nu - blot efter lidt tid?

Vh.

Michael Trolle

Tilmeldt 14. Dec 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Google er ikke dovne. Du har sikkert blot ikke styr på basal SEO.

Footeren bliver vist på hele hjemmesiden, og derfor er det et link fra hver enkel side du får.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det tyder på at det så er rimelig dumt at smide et link i en footer, da det også står for sig selv uden meget tekst.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Nu er links jo absolut ikke alt.

2. Du kan ikke forvente resultater på et par uger.

3. Google kan se, hvornår materialet er udgivet, medmindre de sider du poster på ikke har ret mange links ud/ind.

Og sidst men ikke mindst, kommer det MEGET an på, hvad det er for nogle links ;)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det langt fra alle links, som man kan se i Webmaster Tools, hvilket du også vil opdage, hvis du benyttede en af de andre services, som viser dit sites links...

Så at kalde Google for dovne på den konto, det er ik korrekt i den henseende. Desuden gynger SERP frem og tilbage pt, hvilket det har gjort meget de sidste 6 mdr, så der kan være mange årsager til både fremgang og tilbagegang, og det behøver nødvendigvis ik have noget af gøre med nye links, det kunne sagtens være ældre links, hvor kilden er blevet stærkere, og dermed tillægges mere værdi. Eller det kunne være så meget andet, f.eks at dine konkurrenter bare gør det bedre end dig pt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Lidt frækt sagt af mig: Du betaler for mangel forståelse for SEO og sandsynlighed ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, der er tydeligvis meget jeg stadigvæk ikke har forstand på i henhold til SEO.(Men håber og tror på jeg nok skal komme omkring midten på side 1 på et tidspunkt!)

Får trodsalt arbejdet mig stille og roligt derop af. Så forstår hoved essencen i det - prøver så vidt muligt at undgå at blive uvenner med google.

Linksne kommer fra mine egne hjemmesider - de senest oprettede.

Det plejede bare at fungere således, at oprettede jeg et par links samt tekster, så rewardede google mig i løbet af timer eller enkelte dage, med en højere placering.

Men nu har det så stået lidt stille og pludselig popper der en masse links frem i webmaster tools. Derfor undrede det mig lidt at jeg også var faldet 3-4 placeringer i søgeresultaterne.

Jacob, overskriften var hovedsageligt for at fange folks opmærksomhed :) Mener som sagt selv at jeg forstår hovedprincippet i SEO - men der er alligevel mange småting, som skal tages stilling til og kendes til.

Er trodsalt kommet fra ingenting til toppen af side 2 på lidt under et år :-)

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu aner vi slet ikke, hvad dine keywords er og det gør derfor det hele lidt sværere. Er det "billige luksuscampingvogne fra tyrkiet" er det underligt, at du ikke er længere oppe. Men i mange tilfælde kan side 1 og 2 være separeret ekstremt kraftigt.

Derudover skal du være opmærksom på, at det sjældent giver ret meget, hvis det er de samme 4 domæner du linker fra. Og udover det, at nyt content, en god linkprofil (lidt forskellige links fra blogs, forums, hjemmesider, webshops, sociale medier you name it) og naturligvis keyword targeting og bla bla bla.. 

Masser af ting du kan rode med :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ganske enkelt blot: "Babyalarm" - som jeg vil ranke højt på med www.babykald.dk

Jeg prøver også lidt af hvert, men bevæger mig stille og roligt frem vil jeg selv mene. Vil nødig gøre noget helt galt.

Men resultaterne er positive nok, det går langsomt frem af - lige bortset fra denne episode.

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg søger,er du nummer to på side tre. Og det er ikke så mærkeligt, når det primære ord, jeg ser på jeres hjemmeside rent faktisk ikke er "babyalarm" men "babyalarmsystem" - sidstnævnte ranker du til gengæld rigtig fint på - men jeg må indrømme, at jeg ikke har gjort mig den umage at undersøge, om det er et ord, der har mange søgninger.

Anyway - min pointe er, at hvis det er "babyalarm" du gerne vil til tops på, så kan du hjælpe processen på ved vej at justere teksterne på siden - og måske lave nogle landingpages til nogle af de mest interessante søgeord.

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)